anjasflock

Alla inlägg under april 2011

Av Anja - 28 april 2011 15:15

Lilla Q 4, 5 månader...

Vart tar tiden vägen??? hon börjar få lite ordning på kroppen och är riktigt snabb i sina spurter efter mamma Jaffa. Tyvärr har hon även, sent omsider, bestämt sig för att ärva åksjukan. Så, nu har jag två flickor som ser ut som Cujo, när vi anländer till olika tävlingsplatser... det går liksom inte riktigt ihop med Q`s stora hångelbehov, ser man en människa så SKA människan få många å rikliga pussar! Men vem vill ha dem spetsade med bildräggel?!


Det ska bli spännande att se vad detta blir. Lite lång i ryggen är hon, öronen hänger å fladdrar om vartannat och pälsen är ngn slags teddyvariant som börjar lägga sig i stora vågor över rumpan... Lite spökig när hon är utan de andra. Otroligt tacksam att träna med, börjar gripa kamptrasan bättre. Dock har vi MYCKET att jobba med, vd gäller att komma tillbaka med prylar. Den lilla detaljen fattas big time.


I alla fall är jag väldigt nöjd med hela hennes sociala väsen -GULLIGARE vovve får man leta efter! Och faktiskt, cool i de flesta sammanhang. Säger inte ett pip i buren under långa tävlingsdagar, ligger å kikar, eller sover. Har även haft henne i markskruven i koppel= Lugn å fin. Gullunge, helt enkelt!  


Fick lite bilder av Henrik Rosvall:

    



    


Av Anja - 26 april 2011 21:28

Ok, jag lägger ut ett par små filmer från uppstarten på säsongen. Vingligt som vanligt och jag konstaterar, att på stora tävlingar med lång väntan efter banvandring... Då har jag problem att hålla ihop och fokusera. Loppet sitter liksom inte kvar i ryggen. Jag blir supertrött helt enkelt. Kom på det enda o enkla svaret: Jag har FÖR DÅLIG KONDITION! Nä, fet är jag def inte nu. inte alls. Men ingen kondis= Ingen hjärnkapacitet heller. Thats it. Fy farao, måste börja... träna... eller nåt. Tråååååkigt.


Okej, här kommer Jaffas lilla klass 1-lopp i Njudung, som resulterade i andra pinnen. Herregud låt nu trenden vara bruten! nu ska vi uppåt! kolla efter balansen, jag GLÖMMER ge ett "Okej" och den lydiga lilla hunden tvekar. Dumma jag och gullehund!


Lilla Stålmusen gör ju även nolla i Oxie, på den öppna agilityklassen! Lite dramatik på slutet, där jag höll mig för långt bakom och inte jobbade tillräckligt på bakombytessignalen...


Chili på samma bana. Ett bra lopp, tyvärr med en snoåpen rivning. Tiden hade räckt ganska långt annars. Men jag ser ju att hon håller igen och frågar en del. Jag måste bli MYCKET mer offensiv, så hon bara får köra på!


Chili öppen hopp. Hyfsat. Jag kanske fegkör lite... och blir för stillastående vid sista blindbytet. Men kändes helt ok.



Av Anja - 25 april 2011 13:38

14 små påsklamm!

7 tackor var duktiga å lammade påsken igenom, allt klart -gud så skönt!! I år blev det väldigt mycket svart/grått, roligt!! Alla fick friska, välmående tvillingar. Allra flest baggar, 9 stycken, således 5 små töser. (Och bara två vita/beiga lamm i år.) tyvärr har en av mina älskade favvomammor, en fin pälstacka, lite juverproblem och måste nog slås ut i höst. Jag är rätt tuff med detta i vanliga fall, men fy tusan, jag GILLAR henne!! Vi pussas varje dag...  


Nåväl, nu håller vi tummarna att alla klarar sig. Det är frid över hagen nu, vi körde bort de 8 obetäckta tonåringarna till en hage med gröngräs hos Cilla. De ska få agera träningsfår nu!

Tävlat har jag ju gjort hela helgen åxå, filmer å rapport kommer -men nu vill jag uuut i solen!


Nedan: Rysligt trött liten tös:)

  Varför är det ALLTID grönare på andra sidan???

  Och kolla stans finaste bagglamm! Brås på pappa Hercules!

   

Av Anja - 21 april 2011 08:49

Ikväll drar A-L å jag till Oxie, tävlar fre-lör och på söndag Njudung för Ag1 x 2.

Så lite tyst ett tag nu, men vi hörs sen! Ät mycké ägg å choklad å njut av vårvädret!

Hejhopp!!


 

Av Anja - 20 april 2011 08:03

Japp, snart är det Påsk igen!!

För egen del innebär det i år inte något som helst påskpynt, förutom lite blommor utomhus. Känns helt meningslöst med fjädrar å ägg, när vi ändå tillbringar helgen mest på resande fot: Först Gåsahoppet i Oxie, sen klass 1(jaaa, jag veeet...) i Njudung.


Helgen som gick var tävlingspremiär för säsongen. Lag i Kristianstad och individuellt i Nybro. Vi tävlade på 3 i Ö-landslaget och jisses i helsike, vi tog sista pinnen i hopp. Tack å lov! Vi tassade runt sååå försiktigt alla tre, satte allihop varsin nolla och vann med mängder med sekunder över plac 2. Shit vad bra det gick!

I det sista hopploppet fick alla fel, så det var ju en jämrans "tur." Agilityklassen körde Matilda med Chili, de gjorde nolla igen! De är såå bra tillsammans!


Jaffas lag, Slynglarna, körde alla 4 lopp med lite fel här o var. Men kul var det och i sista hopploppet, en fartbana med massor av tunnlar, gick J riktigt bra! Snabb och utan rivningar! Jag litade inte på henne i ett simpelt blindbyte, byter för tidigt och hon lyssnar fint å kommer in emellan hindren istället för över... Shame about the handler...


I Nybro körde de hoppklass 3, eftersom det krockade med Jaffas ag1-lopp. Nolla igen å en 4e plac! Då hade de ändå en liten fulsnurr som kostade tid! Mer att ta av mao. Jaffa o jag är ju FORTFARANDE i ag1 -blir TOKIG snart! Inte heller denna gång gick det vägen, det var en LÄTT bana, men vad hjälpte det?? Damen tog ett eget litet initiativ, förekommer min svängsignal och går på UTSIDAN om hinder 2. Det skulle liksom hoppas rakt fram bara....


När jag tänker på det, har vi övat MÄNGDER att hon ska kunna komma runt å ta hinder från andra sidan, så det KAN ha varit nåt sånt som spökade för henne. Jag diskade mig genom att ta om starten exakt likadant och se, nu satt det och hon gjorde ett strålande litet lopp. Jäkla skit, liksom.


I agility 3 hoppade Chili balansen (utan att få fel), jag har ju släppt massor på kontaktfälten för att få bort smyyyget och nu måste vi reparera... Sen rev hon igen och jag bli lite orolig för det petet och kom helt av mig!?? Inte vovvens fel, vi tog upploppet ut.


Den öppna hoppklassen, var riktigt lurig å skitrolig! Chili tuggade på och satte nollan, vi vann! Jättekul! Jaffa gick sååå fint, dock ett riv på första hindret... sen drog jag henne ur slalom= Klantigt!! Men ändå kändes hon superfin!


Håll tummarna för oss i Oxie nu! det ska bli kul!! Per har snickrat ett jävlabordjävelhinder, som vi övade på igår. Det känns väl sådär. Hundarna tror nog jag blivit tokig. Nåja, det duger som fikabord sen.


    

 

Av Anja - 11 april 2011 21:15

Dagens skörd...

Mor å dotter, inte så lika, men så otroligt goa tillsamans:

 

 

 

Ellen. 12 år. Mycket i sin egen värld å egen takt. Märks att synen sviker lite... älskade gammelhagga, vad ska jag ta mig till sen...???

 

Lilla Q. 4 månader REDAN???

   Den pälslösaste hunden i stan just nu!!!

 

Av Anja - 10 april 2011 20:08

9-10 april 2011:

Myyyshelg! Fullt upp på lördagen med en superskojig valpkurs, sedan kånkade Per å jag ut alla olika trädgårdsgrupper. Jo det är några stycken, man kan inte ha för många sittplatser!   Morgonkaffet i öster, lunch i skuggan, kvällsgrillningen... Ja ni fattar?! Tja, sen hann jag måla två hyllplan -en ny liten inredningsdetalj i matrummet- och så den där stora ramen. Den fick en omgång färg åxå. Bukowskis lät nämnligen medd att det "tyvärr" inte var en känd konstnär som gjort tavlan. Den förpassas märmed med gott samvete ur sin ram!


Ja, å så bar det av till ridhuset för lite agilitykurs med Camilla Brundin å alla hundpolare! Jaffa var i himmelen! lilla pälslösa snuttan, absolut VÄRLDENS sötaste!! (Även om hon inte ser riktigt KLOK ut just nu!!) det kändes bra och bättre blev det.


Idag var vi på plats kl 09 igen. Jaffa å Chili fick turas om med övningarna och är jag bara hjälpsam å tydlig så går dom riktigt riktigt bra, båda två! Ju mer jag kör lill-Jaff, ju mer inser jag, hur jäkla BRA Chili faktiskt är!  Det kanske lät taskigt, men så känns det! Fast Stålmusen kändes åxå strålande idag!!


Chilis kontaktfält har ju gett huvudbry på sista tiden, hon eyear å smyger, men vi har släppt på det och det kändes idag, att "spring för livet å skit i resten" gett resultat. Tror bara hon missade sista faktiskt. Så SÄKRA är de ju inte, men snabbare och mkt bättre, ändå!


Qvicka fyller månad idag; 4 stycken!

Hon har fått lite längre ben, är ngt hög över rumpan, ganska lång rygg och skojig päls! De däringa öronen, det blir nog ngn slags häng på dem tror jag. Men skit samma, hon börjar bli SÅ ROLIG att grejja med nu! Underbart social å pussig (trots att hon bestämt sig för att bli åksjuk nu...), lite snabb i fötterna och en riktigt orädd liten PYSSLARE! Ja, helt enkelt en pärla!!

Dock... gick hon igång rätt bra på vissa hundar i ridhuset idag och förpassades då till bilen!


Var ju tvungen att göra en liten veckofilm åxå! Vid gungan var hon tämligen hopplös, hon SKULLE bara upp på den stora gungan å jag fick kuta dit å hålla i flera ggr... Nåväl, här kommer lilla filmen. Vet att det är seeegt att starta filmen, men bara tryck å vänta några sek. Det kommer!


 



Av Anja - 4 april 2011 21:47

...kom med posten:

mina fina tyger! nu ska jag bara beställa hem lite cool bollfrans åxå! Kaffe Fassett-tyget vet jag inte vad det ska bli av, men göta petter ett sånt prillegladtyg:)))

Sen hittade jag en stor tavla på Röda Korset. Nä gillar inte motivet men vill åt ramen! Googlat konstären utan napp. Tänker inte slänga själva motivet utan att ha kollat upp ordentligt.

Vad jag ska göra med ramen säger jag inte!


Hundarna å fåren mår gott i värmen, det kommer lamm när som helst å livet känns allmänt toppen -särskilt efter minitraumat med Qvicka, som hastigt blev sjuk i helgen. Blev själv förvånad över min reaktion, jag blev fullkomligt livrädd att ngt allvarligt skulle hända gullungen! Nu är hon tillbaka igen å ber att det håller sig så!


Vårkramar!!

          

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards