anjasflock

Alla inlägg under juni 2011

Av Anja - 24 juni 2011 05:41

   En härlig midsommar med massor av god mat å goa vänner, önskar jag mina kunder å kompisar!!! Själv firar jag hemma, med hundarna å syrran, idag. Ikväll kommer A-L till Bläsinge med tre jyckar å lammstek i skivor, som ska på grillen! Mums!!


Lagom till helgen har även honungsrosorna slagit ut och bäddar in hela trädgården å huset med doft. Tidiga morgnar nästan storknar man, när man kommer ut på trappen...

  

Avslutar med film på lilla Q, 6 månader, som har börjat att känna på fåren.



Av Anja - 20 juni 2011 09:10

Liten update på Bläsingefronten!

Det gick bättre än jag trodde att stanna hemma från SM... Väl jag bara bestämt mig att sätta Chilis tå före tävlingslängtan, så kändes det hyfs! Har hållt mig riktigt sysselsatt (Per varit iväg på golf hela helgen), flyttat växtér, städat lusthuset, grävt, tränat hundarna, vallat med lilla Q, Cilla varit här osv. Sen inte att förglömma: Suttit framför datorn med handsvett å HEJJAT Å HEJJAT!!! Ååååå så spännande! Och vilket jäkligt väder på söndagen, stackars alla!!


Kort om hundarna då:

Ellen

...tja, hon är lite skranglig nuför tiden. ser dåligt och börjar få riktigt trubbel med att lokalisera ljud. Lite stel och inga muskler kvar därbak. Men ännu pigg i huvudet, om man så säger. Sover väldigt mycket. Lilla älskade haggan!


Jaffa

...rehabbar på. Viktmanchetter, strechas osv. Har börjat valla i hysat lugn takt och mycket GÅ med fåren, några hämt osv. Försöker definitivt undvika tvära kast å ruscher. Får inte bli mer tok i bakmusklerna nu. Börjat köra "agility" på raksträckor. Mer som gympahoppning, typ. Hon är SÅ lycklig! Vi satsar på Karlskrona. Nu ska HON FÖR H-E UR ETTAN, GENOM TVÅAN Å UPP I TREAN!!


Chili

...märks inget av tån. Har börjat med lättare agility, inga snäva svängar dock. Men normala höjder osv. Hon är uttråkad å emellanåt ganska grinig. Måste framöver nog kola igenom hennes ländrygg å tassar ordentligt. Fasar för snedbelastningar å pålagringar, av alla småskador genom åren. Knasiga, intensiva jycke... Annars kör hon sdamma rehab som Jaffa, bara för jag tror det är nyttigt! Hon har tappat en del muskler bak, tycker jag... Hm. Simning? Bor ju sas bra till;)


Qvicka

...snart 6 månader??? Hur gick det till? Har börjat släppa henne lite på den större flocken vid sjön. Tänd är hon och förvånansvärt allvarlig å cool! Även om några får sticker å hon olydigt far efter, så GÖR hon inget dumt. Inga bett, inga tokrus, inte hänga i ullen. Skööönt! Får hjälpa henne lite att tänka runt å i balans, men åå så kul att vara igång! Ska försöka filma. Nu MÅSTE vi fixa 25:an å ta hem ett par lugna tackor m lamm...


Avslutar med lite bilder av kin kära trädgård. Man kan göra mycket fint av gamla prylar å vackra stenar:

  Har aldrig haft så många fjärilar i kryddlandet...

Ovan: Draken Snyggve! Sen har vi mina favvo (har iofs många favvo...) Ananassalvia! Till te, sallad, efterrätter osv...

  Och såklart äppelmynta o ingefärsmynta:

  ...och brokbladig ananasmynta:

  Liten liten knopp på ny ros. Alldeles tomteröd:

  Säga vad man vill om Peace, hon är pampig!!

  Rosarium Uutersen (FULT namn) blommar för fullt under den välanvända holken...

 

Av Anja - 17 juni 2011 11:16

Oj vad många sådana jag haft vid detta laget!

...och nej, jag tröttnar liksom inte! Inte när hussar å mattar är engagerade och när det ständigt dyker upp nya tankar och små knep å knåp som jag vill förmedla. Det är KUL, helt enkelt! Här visar Jimmy med sin Bamse, en liten avslappning/hanteringsövning. (Tack för den, Eva Bodfäldt!) Häng inte i mina händer, hejda dig och du får smaka av godishögen!

        

Kel å mys i kvällsolen:

       Pilla på tassarna är inget farligt:

     

Av Anja - 13 juni 2011 11:04

Det är svårt att inte älska livet, när en liten Q bjussar på tokryck varje vacker morgon!   Starkt motljus och fel objektiv, då blir tyvärr inte bildkvalitén bättre än så här, men håll tillgodo! (Klicka på bilden för större!)

 

                                 

Av Anja - 12 juni 2011 19:55

Tack snälla någon för årets maj -så fint det har varit! Och tack för juni, världens vackraste månad! (Jajaja jag veeet att det är för torrt.)

                


Av Anja - 3 juni 2011 14:53

Tänker verkligen inte sitta vid datorn, när det är högsommarvärme ute...

Men slänger upp lite bilder iaf! Först ut ett knippe från Nybörjarkursen i agility:


Yra flyyyger!

   Målraka...

  Mingel och gruppövningar på plan:

  Shayla å Anna tränar "plockhand!"

   Full fart...

   Pia med Bosse på väg i banan:

  Camilla å Zebbe:

  Sabina å Vixi planerar...

   Sen tar vi ett par i lilla shopen... rep att fästa i ex Tanzanian-bollarna, lite REA-hundar på hyllan osv...

    Nya Dino Cuz: 

 


 Qvicka undrar om detta verkligen är RÄTT???? kossor utanför agilitybanan???

   Chili å Q

  

Lilla Ellen, det börjar bli lite knackigt nu...

  Sist ut, ett fynd på ÖoB... Är det bara rosor så kan jag inte motstå...

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards