anjasflock

Alla inlägg under februari 2013

Av Anja - 26 februari 2013 08:08

Jaffa löper för fullt. Äntligen!! Det är ju eg mkt senare in på säsongen, än vad jag hade önskat, men nu får det bli så här i år. Imorgon bär det av till Karin Söderberg och fina Key i Huskvarna. Lill-Jaff får stanna där några dagar så hopas vi på höglöp inom de närmaste dagarna.


Himmel, jag som vill tävla i maj-juni?!! Valpvakt sökes! Kan ju muta med fårvallning tvärs över gatan och agilitybana på tomten... Kanske?


Key:

Jaffa:

   

Av Anja - 19 februari 2013 17:34

Update Bläsinge i februari!

Förbaskade vinter, inget tålamod med den längre. Bort snö. Bort kyla. På chans startar jag valpkurser alldeles strax, får se hur det går i detta väder. I nödfall flyttar vi fram ngn vecka, men hoppas inte...
Det har varit ett riktigt långt kursuppehåll nu och jag har helt enkelt inte kännt för, att dra igång meditationskurser istället, som brukligt är. Jag har istället äntligen kommit igång att MÅLA igen, jisses det är MÅNGA år sedan. Och poff, från någonstans kom bara en känsla fram, hur jag vill ha det. Hur jag vill göra. Jag hittade plötligt ett uttryck, om ni förstår vad jag menar. I alla fall ett för stunden. Jag målar i akryl, tavlan med vallmo som påbörjades i olja står ännu ofärdig. Akryl is da shit! det går fortfort, jag gillar att hålla tempot uppe när jag väl är i ett målarflow. det är väl precis som när jag jobbar med sessioner eller håller föreläsning -då går det åxå fort! Passar mig fint.


Jag brukar inte gilla att visa upp saker haövfärdiga, men här kommer ändå ett litet....... tja.....

 

Fattar ni att det är KUL? Men arbetsamt och kräver disciplin åxå, särskilt som jag gått ut med att jag ska ha utställning under Öland Spirar. Hupp...

Ja och så gick jag ut med att det kommer att gå att köpa debutboken "Bland vallmo och väsen" de dagarna. Haha, får se till att redigera klart och ffa bestämma mig för typsnitt. Hur svårt kan det vara????


Q har strax löpt klart och Jaffa... Hon känns på G, men nu brinner det i knutarna om det ska bli någon parning. Det rinner iväg nu och jag vill ju kunna TÄVLA med Qvicka hela våren, både vallning och agility. Inte bara vara hemma och passa valpar...? Kom igen nu, Jaffa!


Just nu snurrar det må ni tro. Jag känner mig emellanåt lite småtokig. Vallkurser inbokade för Peter Nilsson och Zonja. Agility för Veronica Bache (när tränade vi på riktigt senast, liksom?), bokskriveri, måleri, kursstarter och ev parning... Sedan ska damm och trädgård fixas inför Spirar, 11-12 maj, bara våren behagar komma!


Förresten, det GÅR inte att skriva här ikväll utan att skicka ett hjärtligt och jättevarmt TACKTACKTACK till mina fantastiska vänner som på alla upptänkliga sätt ställer upp! Hur ska jag kunna återgälda, jag har ingen aning...

Lika mycket tacksamhet till min tålmodiga man och till mina härliga kunder! Vilken feedback jag har fått genom åren. Det är inte klokt egentligen, livet.   

Av Anja - 7 februari 2013 14:09

Hurra vad FIN den blev!

Ojojoj vad många timmar jag suttit framför datorn med mitt hemliga lilla projekt... Valt ut bilder (av flera hundra), sållat, prioriterat, redigerat å piffat dem! Skrivit å skrivit om, korrläst hundra gånger, funderat på vad som ska med... Men åh vad kul det varit och nu sitter jag, löjligt nöjd, och fingrar på min första egnaste lillaste trädgårds-fotobok! Kvalitén på fotona blev superbra och nu ser jag ju, att jag kunde använt ett något mindre typsnitt och fått bättre plats för all text som ville ut från hjärnan.  


Jag vet liksom egentligen inte vad jag ska göra med den, men klurar på att låta trycka ett knippe och kanske sälja till självkostnadspris på Öland Spirar? 52 sidor trädgårdsinspiration med små berättelser från livet på andra sidan, om småfolken och.... tja mina krulliga tankar om trädgård. Himmel, vill göra meeer!


Bilderna nedan gör inte kvalitén rättvisa, men ok.... Here goes:

     

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards