anjasflock

Alla inlägg den 6 december 2007

Av Anja - 6 december 2007 12:54

Liten snabbrapport från Bläsinge...


Strax väntar dusch å sedan butiksöppet och ikväll nästsista kurstillfället med Psykometrigruppen. Dom är såå duktiga och ikväll ska vi träna på att beskriva bla. platser, genom att hålla i olika foton. Dessa ligger i kuvert, så att man naturligtvis INTE ser vad de föreställer. Väldigt roligt och spännande!


Klicker.

Vad gäller min senaste Klickerkurs, så har jag en liten önskan... OM det är så, att ngn av kursdeltagarna råkar läsa här, hör gärna av er, eller skriv en kommentar i bloggen, om hur det går!! Vad jag såg, kom alla hundar igång med att erbjuda betéenden och nu undrar jag såklart, om ni kommit vidare med era små trix!;) Jag får väl lova en uppföljningskurs i vinter!


Mina egna hundar cyklas med varje dag nu. Chili måste börja bygga nya musklar därbak, dock på slätt underlag ännu. Simning hoppas jag komma igång med, efter jul.


Trix.

Jag har äntligen lärt Chili att städa prylar ner i hink, precis som Ellen. Tidigare kunde hon ju bara "stöka till", dvs välta hinken, men på två tillfällen med lite intensivträning, kan nu även hon "Städa". Nu ska jag bara öva upp rejäl stimuluskontroll, så att hon skiljer på dessa två moment...


Hall-planer.

Jaa, visst vore det väl häftigt med en inomhushall, för hundträning? Min underbara sambo räknar å skissar.... Främst vill jag ju kunna erbjuda agilityträning inomhus, men även andra aktiviteter är såklart välkomna. Underlaget är ännu ett frågetecken, vad blir bäst... Sågspån känns INTE bra. Konstgräs vore ju drömmen, men himmel, så dyrt!!!

Och ett annat "litet"  delikat problem är ju...VAR ska jag ev bygga den? Behövs ju belyst plan intill, samt kurslokal. Hm. Livet é spännande!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards