anjasflock

Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Länge sen nu

Av Anja - 13 mars 2008 11:51

Ja, nu var det länge sedan jag skrev något!

Här i Bläsinge trampar det på. Lite vårarbete i trädgården är påbörjat, allt är ju så in i norden tidigt!! En annan sak... mina kära tarot-kunder hittar faktiskt hit, till östra sidan! Ja, en och annan provar att bli spådd av grannen istället, inte helt lyckat kanske ;) men jag har inte hört några direkta klagomål på att behöva köra tvärs över ön. Jättekul!

Och lillstugan är fantastiskt skön att jobba i! Goda vibbar är det och guider å anhöriga från andra sidan tycks trivas, dom med. MÅNGA besök blir det!


Vad gäller hundkurserna, känns det ju bedrövligt att medd alla som vill anmäla sig, att jag inte VET när allt kan starta.... Men nu, har iaf en kontakt med kommunen inletts och jag har ev mark på gång! Väldigt mkt jobb återstår förståss och pengar lär det kosta... men spännande känns det! Närmare rapport kommer. Jag hoppas bara att alla kursare är lite tålmodiga, det kommer att bli BRA när det är klart:)))


Chili är igång med både träning och kondition. Känns väldigt roligt, även om jag blir knäpp snart, av att stirra på hennes bakben.... Hur rör hon sig, hur verkar det.... ojoj.


Jenny Damm kommer ju till Öland och håller kurs om en månad, så otroligt roligt att få vara med MED hund, denna gång!!! Längtar!

 Det verkar bli platser över på kursen, hör av dig om du tävlar i minst klass II, så kanske du får plats!!!


Jaffa har fått långa ben! Hon börjar bli riktigt spetig, den lilla grisen:)

Åksjukan hänger i, nu provar vi en ny homeopatmedicin och idag blir det premiärtur med DAP-spray i bilen...

Annars kör vi ett litet minipass med träning, ett par minuter varje dag. Har investerat i en sele (att växa i) till damen, hon drar ngt otroligt i kopplet!


Idag på skogsturen, övade vi att bli kvar på samma plätt ett par minuter... Tur att Ellen å Chili är trygga statister! De fick finna sig i att ligga still, medan jag kämpade med Jaffis. Först sitta kvar å slappna av (hade hon lagt sig, hade det varit ok), sedan lägga sig skönt å bli kvar. Efter lite envishet (från båda håll) gick det över förväntan.


Jag behöver verkligen träna på avslappning å passivitet med damen. Misstänker att hon kommer att ha lätt för att gå upp i varv och använda lilla rösten, det vill jag INTE.

Apportbocken har vi börjat lite med, nu ska jag bara övertyga henne om, att jag vill ha den i handen, å inte KASTAD till mig;) Hon hittar på egna varianter, damen. Igår introducerade vi även targetsticken, det löste hon på första försöket!


Här kommer lite bilder som husse tog på vårpromenad för en vecka sedan!


 
 
Hanna och Isa

Hanna och Isa

14 mars 2008 13:48

Vilka fina bilder på lill-tjejen =)

http://hannaochisa.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

14 mars 2008 22:08

Hon är ju så söt så man får ont i hjärtat. Man kan inte se sig mätt på henne. Kram Elin

 
Reneth

Reneth

15 mars 2008 23:03

Mysigt med en liten Jaffatjej. :)
Så söt så :)

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards