anjasflock

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Hagbard...

Av Anja - 13 oktober 2009 18:21

Hagbard är hemma igen!

Stor å lurvig å otroligt skön att gå på, ligger han på golvet. Man behöver definitivt INTE vara rädd att bli stångad!Flört

Eftersom vi tog vara på ett vårskinn, så fäller det och är lite ihopfiltat på sina ställen, rekommenderas alltså inte att ha i ex soffan. Men som matta, eller underlag till hundarna, fungerar det ju ypperligt.

Jaffa är skeptisk, medan Ellen redan provlegat, med nosen inburrad i den lena ullen.

(Ev kommer det till våren att finnas färdiga, tvättbara lammskinn till salu. Vita o grå.)

  

Ikväll anlände fyra höga belysningsstolpar med fundament som ska grävas ner djuuupt. Hujeda mig.

Per har tagit ledigt från jobbet å snickrar för fullt i lektionssalen, jag har beställt ny whitwboard (den gamla vart ju liksom överkörd, remember?) och ska måla fönstersmygar i kvällsmörkret.


Men först ska jag göra en äppelpaj å presenta min kära karl med. Himmel, vilken tur jag har! Det föll ju liksom väl ut, att för sådär 16 år sedan skicka honom en leverpastejmacka med gurka, i ett litet (kladdigt) brev på postern...Skrattande

 
 
cilla

cilla

14 oktober 2009 04:42

Kan tänka mig att hagbard är precis vad lilla sessan Ellen vill ligga på.
Mat är ju vägen till manens kärlek vet du väl!
Kram Cilla

http://cilla.gundogs.se

 
Ingen bild

Camilla

15 oktober 2009 08:50

Tjabba! Vad säger Chili om att ha Hagge hemma på golvet. Hon brukar ju uppskatta å faktiskt ha dem i en fårhage och inte på något golv eller på någon grill ;o).
Det ska bli kul å så "ditt eget place" när det blir färdigt! Kul att det går framåt och duktiga ni som kämpar så hårt.

Kraaaaam

 
Henric

Henric

15 oktober 2009 10:27

Ungefär som när jag gav min pappa morötter i julklapp då (jag har alltid varit så omtänksam när det gäller hans vikt >:P ).
Fast jag köpte dem ganska långt innan julafton så när han väl fick dem, var de både gröna svarta vita och blå. En riktigt kulinarisk upplevelse - fyra typer av mögelost på en gång :)

(bör kanske nämnas att jag var 6 år gammal)

http://www.henricrosvall.se

 
Ingen bild

Anja o flock

15 oktober 2009 11:48

Camilla: Döm om min förvåning, när det visar sig att Chili älskar att ligga ihopkrullad mitt på Hagge;))

Henrik: En liten fikakorg med innehåll är ju en jättefin present;)) Hoppas pappa hede vett att uppskatta den:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards