anjasflock

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Anja - 3 december 2009 16:57

SOL IDAG!!!

Det har varit jobb mest hela dagen i lill-stugan idag, så att njuta av solen blev svårt... Dock skyndade jag mig med kameran till fårhagen och passade på att sparka loss årets första is i vattentunnan.


Ikväll ska jag förbereda helgens valpkursavslut. Det är inte ofta jag är ute i så god tid, men det är tjockt på schemat´innan dess: Imorgon åker jag med Anna-Lena till Skåne för att hämta hennes lilla bc-valp Bits! Sååå spännande! Jaffa ska få valla lite åxå!


Lö-Sö är det heldagskurs (vallning) med Eva Eriksson i Orrefors! Oj, vad kul!!!

...och sen på söndagkväll alltså kursavslutning. Härligt!  


Nedan: Väntar ivrigt på tjäle, så att jag kan ta ut fåren på stooora vallen å träna långa hämt!

 

Nedan: Damerna+bagge i nya lilla, mysiga hagen! Mycket mat! Hoppas de respekterar det låga elstängslet... 

  

Nedan: Det är skillnad på betad mark och obetad...

   

Nedan: Baggen hjalmar är en liten stadig korsning suffolk/finull. Kommer passa bra med Hölö-damerna, dock inte eg till pälsfåren... Få se vad det blir! Ev. är han till salu om ngn månad! 

  

Nedan: Stora beiga o lille Hjalle.

  

Nedan: "Stora bruna satan" är en rolig, otam tacka! Hon är inte elak på något vis, men försöker alltid smita ifrån vallningen och kan vara grymt tjurig att fålla. Fast jag GILLAR henne!!

    

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards