anjasflock

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Anja - 3 juni 2009 13:12

5 fel 5 fel 5 fel disk disk disk...

Sååå kan man sammanfatta Chilis o min insats i O-amn 30-31 maj. Jag blir lite less, faktiskt. bryta ihop å komma igen. SM om bara 1,5 vecka... Himmel.


Första loppet, en "vanlig" agilityklass 3, kändes iaf MYCKET bra, ända fram till balansen. Jag som är precis intill SER ju att Chili har framtassarna på kontaktfältet, men faktiskt så förstår jag lite bättre domarens uppsträckta hand, nu när jag studerar filmen. Visst skuttar hon! Fast hon har gjort en halvhalt med tassarna på först. Så otroligt surt. Vi hade BÄST tid av alla och hade vunnit. Om inte om.

Nu gick segern MYCKET välförtjänt till Chilis brorsa Cool-On istället!

Dom har varit suveräna i helgen!


Andra loppet, landslagsuttagning i hoppklass...

Faktiskt, så är jag otroligt nöjd med känslan i loppet, det är inte alltid jag känner mig/kör, så offensivt! Banan var utmanande och väldigt rolig att springa! Precis mot slutet, lyckas jag inte hinna placera mig och kommer ivägen för stackars Chili, som dessutom får en otroligt dum väg mot hindret och en grov rivning är ett faktum.

Utan den dundertabben hade vi kommit 2:a..... Om inte om.

Vem kom tvåa istället då?? Jo, Cool-On!!!!!! Duktiga dom:))


Söndagens två landslagsuttagningar sammanfattar vi med disk+disk.

Den första tar jag på mig (klanthandling redan på 3:e hindret) men Chili är helt applådblockerad och LYSSNAR INTE.... Trist trist.

(Nämnas kan, att agilitybanan var nästan... hemsk, men som sagt, DÄR låg inte problemet.)


Lagloppen:


Agilitylag= Chili får ett snopet fel i slalomingången. Jisses, det var i princip en klass 1-bana, då ska sånt inte hända. Vi kommer utanför pinnplats.

Hopplag= min hjärna är tydligen slut. Jag har avverkat min tilldelning av logik å smarta beslut... Chili kommer ut ur en platt tunnel, jag tar emot o ska skicka in i nästa tunnel, tittar upp, oj shit vad NÄRA tunnelingången är??! Skickar in henne och... konstaterar i samma sekund att den RÄTTA tunneln ligger ett par meter bort... Åh men vad fan?


Tur att jag har så strålande duktiga lagkamrater som fixar 3 nollor, SEGER av 22 lag och nuuu är vi SM-klara 2010! Jippie!


Jaffa!

...har ju åxå tävlat;) Vi gjorde en liten, prydlig nolla i hoppklassen och tog andra pinnen, med placering 4. Jag får ju skärpa mig, kolla filmen, vilka små hoppsaskutt jag tycker mig hinna med! HAHAAA!


I agilityklassen fick hon ÅTERIGEN fel i slalomingången...? Jag tränade slalom på klubben i måndags, både med rundbana o knepiga vinklar i full fart och med spikrak fartsträcka efter hinder= INGA som helst felsteg! Inte EN ENDA gång! Således måste JAG skärpa mig på tävling...


Slynglarna hade ju premiär, orutinerade vovvar med sikte på att helt enkelt TRÄNA! Det var kul! Jaffas resultat uteblev (likaså lagets), men iaf i sista hoppklassen var damen riktigt TAGGAD! Hon gick igång på Ting och satt och SKÄLLE i starten! Helt ok med mig;)) Snuttan!


Nu väntar Växjö på lördag och 4 klass ett-lopp! Håll tummarna att sooolen skiner då...






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards