anjasflock

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Anja - 28 juli 2009 22:24

Ojojoj.....

I typ en veckas tid har Per, Ellen o grannarna hört och skymtat en yttepytteliten kattunge bland husen. Ihärdigt gråtande o ropande! Inatt hördes hon genom sovrumsfönstret och ikväll såg jag henne äntligen: Sittandes på muren och gråtande. Alldeles LITEN och gråspräcklig!


Skyndar dit och då ligger hon skrämd ihopkrupen i grannens rabatt. Vilken hemsk syn!! Ögonen syntes inte ens under allt var, näsan skorpig å snorig, gröna spyflugor klättrade i ansiktet....

Fick fatt på den och hon ryms i min hand! Man nästan sticker sig på alla benknotor... :((((


Per får hålla i och hon blir alldeles still när jag tvättar bort det värsta varet ur ögonen. Som hon luktar! Lite ruttet, liksom. Isch.

Hundarnas kanvasbur åker fram och jag hämtar blötfoder hos en annan granne. Himmel vad hon äter! Vågar inte ge för mycket, stackars lilla magen får väl en chock!


Nu har hon lapat vatten och sovit en lååång stund, ihopkurad intill en liten mjukiselefant som Chili vunnit på agilitytävling. Tröst för liten bebis.

Jag har precis haft henne i "famnen" (nåja, händerna) och hon höll på att spinna å trampa ihjäl sig! Ville upp i ansiktet och in under huden!

Så efter den kelstunden är hon nu ledsen å ensam i buren...


Det får bli vetten imorgon! Hon rosslar även lite när hon andas... Alltså, jag hade tänkt be ngn knacka henne imorgon, men herregud, hon är så GRYMT go!

JAG vill inte ha en katt!!! Någon där ute som....???????


Av Anja - 28 juli 2009 16:33

Vad är väl en bonne på landet???

Han är säkert jättedryg och envis och snål...

och..... alldeles, alldeles... UNDERBAR!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards