anjasflock

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Nytt År

Av Anja - 1 januari 2010 17:35

Nu är det 2010...

Vi firade hemma i Bläsinge, syrran med man å kompis Camilla och så syrrans blandis Bella var med! Vi hade en helt sagolik skaldjursbuffé från fiskdisken på Kvantum! Rekommenderas!!   Kolla:

  

Hummer, hafskräftor, svenska kräftor, krabbklor, färska räkor, laxrulltårta, varm å kallrökt lax, aioli, romsås, ostron, bröd å ost å skumpa och frukt!!! Vad mer kan man begära.... Im in heaven....  

  


Det här med ostron, dock...

Har alltid tänkt att jag någon gång i livet MÅSTE ha provat och nu har jag GJORT det och behöver INTE göra om det!   Alltså, där ligger de, livs levande, i sina skal å kniiiiper för livet!!! En av dem öppnade sig hastigt å kikade på sina bödlar; de Nyårsfirande fasanfulla människorna... Jag stålsatte mig, pillrade å karvade å lyckades komma i den, skar av stora stängmuskeln och skickade ner den levande slembollen i halsen... Det är ju en jävla tur, att de glider lätt! HU!

Vet inte om det var all skumpa, men av bara farten slank det ner 3 (!!!) stycken å så lite blåstång åxå, när jag ändå höll på. De andra kontaterade att tången nog inte var menad att äta? Dekoration, typ...


Aja, nu e det gjort.

God Fortsättning, världen! Ikväll blir det bio med Cilla å Nonne: Avatar. Kul!


Nedan: Camilla, syrran å Fredrik.

    


 
 
Karin

Karin

1 januari 2010 18:12

Vilken härlig nyårsafton ni har haft, såååå mycket goda skaldjur! Men det där ostronet hade jag aldrig fått i mej... ha ha ha.
Våran lilla flock, vill önska dig och din flock, ett underbart 2010! Hoppas allt du hittar på, blir just precis så bra och häftigt som du tänkt dej!
Jag ringer snart och bokar tid hos dig... det är ju ett tag sedan sist!
Tusen kramar från oss i sta`n
Karin.

http://www.servicehunden.gundogs.se

 
Eva

Eva

1 januari 2010 18:21

Oj, vad gott och vackert det ser ut!
Gott Nytt År!!

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Mita

Mita

1 januari 2010 18:22

Gudars så läcket, hela munnen fylls ju med saliv bara av åsynen av skaldjursfatet........

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

1 januari 2010 19:36

Åh, det ser superläckert ut!! Mmmm........

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

 
Ingen bild

Susanne

1 januari 2010 23:19

Men Anja...du menar inte att du stoppade ett levande ostron i munnen......Fy så hemskt. Tur jag håller mig till falukorv.....;))
God fortsättning!
kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards