anjasflock

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Anja - 2 december 2010 19:02

Ja, hemma o innepyssel gäller!

Vad kan man göra? Mina tarotkunder vågar inte köra över och mina hundkurser är bortsnöade... kollade bloggen för exakt 1 år sedan: Per snickrar gavel UTE och Mickis har precis varit å hållt vallkurs på "gröna" ängar. Hm.


Utnyttjar den ofrivilliga (och inkomstfria) ledigheten till renovering. Målar dörrar, takbjälkar, skåp o grejjer. Skitkul faktiskt! Per snickrar bokhylla och en massa annat (efter jobbet...). Hämtade hem vår kökssoffa, som varit på omplåstring. Nya gjordar, stoppning å tyg. himmel vad pengar det gick, men bra blev det!

Efter nyår kommer den än mer till sin rätt i matrummet: Vi ska sätta in nytt kök, nytt tak, golv å väggar (tapet å panel). Takbjälkarna blir vita! Fint som tusan.  


Snart åker stålmusen till Hölö! Börjar nästan grina bara jag tänker på det... TVÅ MÅNADER utan lill-Jaff!!!   Fy tusan. Tur att jag vet att hon blir väääl omhändertagen med alla sina "småmöss." Jo, nu jäklar börjar magen fylla ut! Hon är ju inte van vid sin mage i nuvarande skick: Skulle hoppa upp på en stol och trillade av då magen tog emot stolskanten! Hihii!


Nå, här kommer en usel bild på soffan tagen med mobilen FÖRE:

  

...och EFTER:

  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards