anjasflock

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Anja - 14 mars 2010 16:27

Är det vår snart eller??????

      Känner för att gå ut med hårfönen faktiskt. Det blir till att dela ut galoscher till folk å fä på kurserna framöver, min (tillfälligt) lilla plan, börjar mest likna en insjö. Trots detta, kunde vi genomföra andra å sista kurstillfället med agilitygrunder för valpar/unghundar. Oj, vad KUL! Duktiga vovvar å förare -så superengagerade! GRATTIS till blivande små stjärnor!   (Bilder kommer, tack snälla Ann-Sofie!)

 

Ikväll blir det 2 av 3 med Klickerkursen, ska bli spännande att se om hundarna är inklickade å börjat bjuda på beteenden...!


Igår stod Me och Ellen och tokskällde på 3 feta harar som lekte inne hos grannen. De var helt orädda å for runt å upp i luften så man flinade sig fördärvad! Tur att hundarna bara skällde och inte sprang...

  


Träning: Riktigt BRA träning i ridhuset idag. A-L hade hittat på en utmaning -supernyttigt! Jaffa behöver lära sig att arbeta på i tajta svängar runt mig, hon blir liksom avvaktande utan hinder mitt för näsan. Annars var hon riktigt duktig! Chili fick kämpa med lite nya handlingsideear jag hade och hon ÄR ju bara för jävla duktig! ¤lovelovelove¤


Mys: Vi har ju hundförbud i köksoffan, men liten Me bara råååkade hamna där i morse. Brukar inte skylta med mig själv i morgonfrilla på bloggen, men kan inte låta bli att lägga ut lite myspysbilder... Ungen älskar att kramas.  

  

  

  

  

  

Av Anja - 14 mars 2010 16:10

...ja, eller vad jag ska kalla det!

mitt lilla inlägg om resursförsvar väckte en del respons och jag håller med er allihop! Det är inte lätt att blogga alltid, jag vill använda bloggen som en slags tankegarderob, fast med öppna dörrar liksom. Det som surrar i huvvet och som händer i livet, som känns värt att förvara åskådligt nånstans... det hamnar här.

Inte lätt för folket utanför garderoben att alltid tyda å tolka det som skrivs.

Är ju bara en bråkdel, av alla ord som finns att nyttja, egentligen.  

Fast jag är oftast snabb å spontan, hinner inte skriva ALLT. Då blir det kort ibland.


Det jag menar är ju (alltså i MIN tankevärld):

  • Resursförsvar förekommer -helt oavsett "rang".
  • Resursförsvar har INGENTING med "ledarskap" att göra.
  • NATURLIGTVIS måste jag kunna ta ifrån min hund oönskade grejjer.
  • NATURLIGTVIS vill jag inte bli morrad åt eller biten, när jag gör så.
  • NATURLIGTVIS håller väl inte folk på att ta grejjer av hunden, för att demonstrera leeeedarskap??? (Fast det GÖR dom ju, särskilt de som har CM på tv som idol)
  • NATURLIGTVIS vill jag kunna bestämma över mina hundar och gör det åxå.
  • NATURLIGTVIS tar jag tag i mina hundar, om jag anser att de bär sig idiotiskt åt. (Fast med bakläxa åt mig själv, jag har missat i min TRÄNING -dock ej i ngt sk leeeedarskap)

Sisådär, lite klarare nu?  



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards