anjasflock

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Trädgårdsdax

Av Anja - 9 maj 2011 21:38

Början av maj -bästaste tiden!!!

Förra året vart vi snuvade på denna månad, i år känns det som om allt går fortfort... Har en fruktansvärd energi, känner mig nästan lite hög på sol å växter som exploderar! (HA! Redbull behöver jag bara på agilitytävlingar!)


En hel del har dött i vinter åxå, mina älskade fjärilsbuskar tex. SNYFT!!! Någon lever men kommer bara så sakta... Rosorn och ffa mina gigantiska, urgamla salviabuskar. Dubbelsnyft! Nä, bara fram med spaden å upp med skiten så man slipper sörja! Har även flera gräsigenomvuxna rabatter som behöver BÖRJAS om! Fy fabian vilket jobb. Men i sommar ska det ske. Kanske. Typ.


Tittade på rosor i plantskolan idag. Kommer bli några nya å flera i stora krukor. Lättast så, då kan de in i förrådet över vintern å man slipper oroa sig.


Lte bilder... Är så glad att jag beställde ännu fler lökar från Holland i höstas, det lönar sig nu! Dessa är helt otroliga, stora å stadiga å lysande rosa!

Glömt namnet på rosa rufset i kryddlandet...     Dom här nedan, kommer upp mitt i gräset. Urgamla å har funnits sen vi köpte huset för snart 15 år sen.   Den här gula, Sorbet, luktar faktiskt citronfromage! Underbart!   Dom här små cerisa kommer upp mitt i Bonica-rosen.   Vågade mig på att sätta lökar på baksidan= Hundarnas territorie... Lever än.   Och vad kallas denna installation??? "Förtvivlat försök att så i gräs." Typ.   Mammas lilla hjälpreda...

 



 
 
Ingen bild

Cilla

10 maj 2011 08:28

Härligt att vi har fått en sådan fin maj!
Det ger energi långt framöver!
Tur att du har en sådan duktig hjälpreda i trädgården ;)
kram Cilla

 
Ingen bild

Tess

12 maj 2011 18:46

Bilden på Q kan man ju inte annat än älska! (fö <3 din trädgård, spec försöket till att odla gräs. Trodde först inhängnaden var för blommornas skull) ^^

 
Mita

Mita

13 maj 2011 09:51

Vilken duktig hjälpreda du har =)
Trevlig helg!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards