anjasflock

Alla inlägg den 30 juni 2007

Av Anja - 30 juni 2007 14:39

Härligt!! Jag har en Agilitychampion!

Hemma från 6 dagars tävlande på Gotland, med ömsom vin och ömsom vatten; bokstavligt OCH bildligt talat;))

Tre dagar med underbart tävlingsväder och tre med hällregn! Chili och jag har skärpt upp oss några snäpp, vad gäller agilityn. Det resulterade i full pott SM-nollor i agilityn och vad gäller Hoppklass är jag fortfarande lite förvirrad... Saknar jag EN eller TVÅ nollor...? Trodde det bara var en, men efter att ha grunnat mig fördärvad... är det kanske två...?


Det jag är mest nöjd med, är våra agilitylopp! Bara jag verkligen gör som tänkt är, blir det BRA! Helt fantastiskt, att tex gå in som bästa svenska ekipage, efter de galet duktiga finnarna... Och fantastiskt att komma på pallen, före finska Världsmästaren Mikko Aaltonen:)))


Efter ett av loppen, säger domaren Mia Laamanen (??) till mig: "Nice round, excellent!!" Såå stolt var man då!


Mindre kul var det, att Chili (i gott sällskap med flera andra hundar) skulle bli så jäkla rädd för doften av LAMMGRILLNINGEN... Hon hade total panik i startfållan och jag tog in henne på banan med hjärtat i halsgropen. Svansen mellan benen och okontaktbar... Så går hon å nollar loppet! MEN direkt efter belöningsstunden, är det ngt som smäller till bakom oss och redan skärrad som hon är, flyr hon för livet! Rätt över tävlingsområdet och raka vägen till vårt tält som står i andra änden... TUR att hon inte sprang över någon av banorna...

Helt otroligt att hon ändå höll ihop å presterade BRA lopp.


Nåväl, resan slutade med TVÅ Cert och därmed även med Agilitychampionat!!! Lycka!! Och hade det inte varit för att vinnande finskan, knep certet dagen därpå, så hade hon även varit Hoppchampion nästa dag! Dé ni!


Lite bilder lägger jag in på mallig Chili, Visby Botaniska, Krusmyntagården och Lummelundagrottan. Gotland är fantastiskt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards