anjasflock

Direktlänk till inlägg 15 februari 2008

Företagsam valp

Av Anja - 15 februari 2008 09:09

Uppfinningsrik, kan man väl säga...?

Häromkvällen lät vi grindarna till trappan (upp till öv) stå öppna. Jag har inte velat att "liten" ska skutta upp å ner själv. Nu testade vi att bara låta det vara. Chili å Ellen var nere, Per å jag uppe framför dumburken.


Efter en liten stund hör jag galoppeti-galoppeti i trappan å Jaffa kommer upp, stolt som en tupp, med en av mina (fusk)Krocks-dojjor i munnen. Varför ta ngt förbjudet å gömma sig, när man vill visa sitt fynd?

Duktig tjej, vi bytte med lite godis å en tuggtillåten sko.


Så försvinner hon ner, å visst, efter en liten stund upprepas proceduren och sko nummer två kommer upp till soffan. Hm. Okej, vi kör lite byteshandel igen. Liten skuttar ner.


Jag hör ett sabla liv därnere, det slamras å låter å bonkar vid trappan. Går till slut å kikar ner. Där nere befinner sig en styck mycket frustrerad valp och en styck mycket upp å nervänd vattenskål...

Hon har alltså hämtat den stora, fulla, vattenskålen i plast, med spillkant. Hela vägen från köket och försökt att få med sig den upp för trappan...!

Jag fattar inte ens HUR hon lyckats baxa den över slätt golv...


Lilla snuttan, såååå söt:)))

Nu blev det att torka MYCKET vatten från hallgovlet och att bli arg finns ju inte på kartan. Jag ser framför mig hur hon kämpat och slitit vid första trappsteget...

Och jag ser framför mig en hyfsat företagsam vuxen vovve, på gott OCH ont:))))

 
 
Reneth

Reneth

15 februari 2008 16:20

Ha ha en av Blessfavosysslor. Bära vattenskålen och helst vippa ut allt vatten och så springa lite i det tillsammans med ngn liten kompis

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
christel&Jackie

christel&Jackie

15 februari 2008 18:38

Tjabba. He he det därade med vattenskål..bära och kånka runt på..känner jag igen ;-) släktdrag kanske??får springa och torka upp vatten nästan varje dag. Jackie är helt underbar och vi passar varann verkligen. Förstår att Mickis gav mig Jackie :-). Jackies ben växer oxå nu som sören på längden..ser ganska roligt ut!

http://www.freewebs.com/xaxxa

 
Sari+compani

Sari+compani

15 februari 2008 18:56

Härligt att höra att du har fullt upp med lilla sötnosen! Jag länkar till din blogg, hoppas det är okej?

http://www.belgarebc.se.nu

 
Ingen bild

Susanne

15 februari 2008 21:59

Ha, företagsam liten dam Jaffa!!! Men guuud det är ju först när skålen är upp och ner som man märker huuuur myyyycket vatten den egentligen innehåller! Då början man verkligen undra om det fått rum såååååå mycket i den! HUA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards