anjasflock

Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Anja - 14 oktober 2008 13:27

Ja, en liten läxa fick Jaffa på träningen igår...


Vi var hos Ankie i St Dalby å vallade, tillsammans med Elisabeth & Frasse.

En flock om sådär 18-20 (?) får i träningshage. Tjoho, sa Jaffa, KUUUL!

Hör väl unghundsfasoner till, att varva upp lite på nya djur å platser. Lite rus blev det i första omgången och jag får kämpa för att behålla lugnet och inte börja härja jag åxå. Har gett mig den på, att försöka vara en cool vallhundsförare.....;) Gillar heller inte när lilla hunden får sitta å se när de andra "ungtupparna" tränar. Blir alldeles för uppdraget då. Ska använda min tygbur nästa gång!


I andra träningsrundan hände en liten... miss. Riktigt hur det gick till vet jag inte, men plötsligt befann sig mini-Jaff MITT I FLOCKEN, som inte ens verkade märka henne utan bara stövlade på. Jaffa trillar å FÖRSVINNER ner under alla jäkla ben...  Hon syntes inte ens! Jag hann tänka "Hjälp, nuuu dör hon!"

Det gjorde hon ju såklart inte, utan dök upp i andra änden igen, lite tilltufsad och konfunderad... Tjohej, på´t igen! Ja, rädd är hon INTE...


Ankie och Elisabeth, som inte sett vad som hände, konstaterade att hon plötsligt hade väldigt fina avstånd! Ja, damen behövde kanske en liten läxa... Hon TÄNKTE mer än sprang, efter det och hade ett par superfina, spikraka drivningar, där hon själv anpassade farten. Duktig vovve!


Klapp-ur-balans fungerade även denna dag, nästan lite föör bra. Jag hann knappt TÄNKA på att göra det, så svischade hon åt mitt håll, in bakom mig å upp på andra sidan! Hmm får genast börja med lite stopp där, så hon inte formar en ny vana! Har aldrig varit med om en jycke med snabbare huvud. PUH!


Tack snälla Ankie å Spike och Elisabeth å Frasse, för att jag får hänga på!


Spike väntar på sin tur! Jaffa med täcke i bakgrunden.



















Nedan tränar Frasse. Chili tyckte att påsen på spöet verkade jätteskojig!

(Själv har jag just nu bara staven. Få se vad Mickis tycker att jag ska göra.

Behöver lite hjälp med att få damen att ta ut avstånd på djupet.)














Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards