anjasflock

Alla inlägg den 15 november 2008

Av Anja - 15 november 2008 15:29

Reeegn å blåååst...

Huu, sicket skitväder! Liten veckorapport: Vallat hos Elisabeth & Frasse i veckan. Det kändes väl sisådär... Jag blev grymt översprungen av de´"stackars" fåren även i Kärra;) De är väl vana vid lättsamma Frasse å så kommer en tornado vid namn Jaffa...! Himmel i helvete, sa de å SPRANG!

det gick bättre i fållan sedan, där visade Jaffa sitt fina lilla mod, å trängde sig glatt fram mellan bän å stängsel.


Vita herdar!

Har jag haft på kurs åxå, andra gången nu i veckan. Stora, vita tjusiga jyckar, som ska lära sig samarbeta med hussar å mattar! Kul gäng, får man säga!! Vi ses snart igen!!


Vallkurs:

...hade vi idag, igen. det var nästsista gången med valp/unghundsgänget, i SÖSVK regi. Grundlydnad å jobb i fållan. Stackars Anna, fick en släng av baggen... Han tog sikte på rumpan å susade förbi Sussie som en oljad...

BUSE! (Undrar om han smakar gott?)


Egen träning:

Camilla stannade efterråt och vi knölade först ner Pers goda korvgryta, sen ut i fårhagen. Det märks att lilla Kiwi tänder mer å mer, nu får Camilla JOBBA!;) Rolig liten dam! Men oj, vad trött hon blev...

Jaffa jobbade för andra dagen i rad ute i stora hagen. Fåren skötte sig helt YPPRLIGT!!! Ingen brottningsmatch och det hela var bara så otroligt fint, bra å superduperkul! Ååååhhh, vad jag är glad för min lilla DUKTIGA hund!!


Nu måste vi filma snart igen, så att vi får lite konstruktiv kritik från Mickis!

Hon kommer ju förresten tillbaka till Öland 29-30 å kursar med oss, ska bli fantastiskt roligt!


Östran...

...ja, där var jag med igår. Har själv inte sett det, men blev lite intervjuad ang spåeriet. Roligt!!

Jag tänkte senast igår kväll på,  att jag är så otroligt lyckligt lottad som får syssla med ngt så fantastiskt... Ödmjuk blir man ju, av allt man får vara med om.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards