anjasflock

Alla inlägg den 27 november 2008

Av Anja - 27 november 2008 18:02

 Dålig tajming. Minst sagt.

 Jag är sjuk. Känner mig rent patetisk och har inte mått så här på... flera år, tror jag. Den lömskingen, bacillen, hppade på mig mitt under skönhetssömnen natten till igår. Feber, potatis i halsen och kallsvettig, bara man viftar på stortån. Mår minst sagt...   pyton.


 Visst. Skitbra. Var ute ett litet vallpass igår på förmiddagen, vet ju att Jaffa odlar destruktiva anlag på kvällen annars...

Fåren undrade nog, varför människan i hagen var så luuugn och dämpad...? Det straffade sig kan jag ju säga, resten av dagen tillbringades i soffan, med plippande å tickande kortslutningar i huvvet, kändes det som.


Bara att ringa runt och avboka valpkursen. jag är inte den som ballar ur hunderi i första taget, men ibland har man inget val.


Nåväl, nu pepprar jag mig med div "lyckopiller" och har bestämt mig för att bli frisk till imorgonbitti. Mickis kommer ju ikväll och vi har vallkurs fredag-lördag. Sen, på söndag, är det lite agilityhundar här och valpkurs på eftermiddagen. Man kanske skulle dopa sig? 

...eller näää, förresten, inga nålar i MIN kropp tack.



 Idag tvingade jag mig ut för att "städa av" på baksidan och när jag ändå var ute, fick lillan ett pass i slalom-allén. Duktig tjej, vi hade lite hinder i tuffa vinklar både före och efter. Det gick riktigt bra och hon var PÅ, kan man ju säga... Själv flåsade jag som en ångvält och fick byta kläder, väl inne igen. Herregud, man är ju fräsch.....


Imorgon blir det till att plocka fram vikingen i mig!  

Bacill-jävlar, kom an bara!! Imorgon ska vi VALLA!!!!

Får väl ta en Treo, en Alvedon och lite "saft"-glögg till frukost, bylta på mig ordentligt och sen så!



      Fast, vem fasen har tid att sitta här å ynka sig?

     Måste ut å fixa lill-stugan åt Mickis och invänta mannens hemkomst. (Dvs. invänta lite god tröst-mat.)

Igår tröstade jag mig med DVD: Mamma Mia! Ååååhhh, det var en RIKTIG bli GLAD-film!!


...och imorgon kommer alla mina vallkompisar hit på kurs, man kan ju bli frisk för mindre...!!     

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards