anjasflock

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Strul

Av Anja - 10 september 2009 09:39

En härlig onsdag!

Per var hemma å jobbade igår, i solen. Själv hann jag med att måla dörrar (detta evighetsjobb!), klippa gräs (högt som en slåtteräng!), valla bagglammen (KUL!!) och bli intervjuad av Ölandsjournalen (intressant!).


Det blir ju MÖRKT så förbaskat fort nu förtiden...Förvånad Per grejjade in i det sista i lampans sken... Han verkstad är väl i det närmaste klar nu och kursrummet står på tur.

Vad är då struligt? Jo, taket är en MÅNAD försenat pga produktionsstörning!!!Foten i munnen HERREGUD! Man kan ju bli tokig för mindre... Det skulle monterats i måndags....

Bara att dansa soldansen och träna tålamodet.


Nu väntar kunder, vallning och om solen kommer fram, mer målande/gräsklippning och grejjande på baksidan.

Här nedan ser ni förresten ängen bakom trädgården, som vi ska få hyra dryga 40 m av till agilitybana!Glad

Nu efterlyser jag ngn som är BRA på ljussättning??

  

Nedan: Pers verkstad!

    


 
 
Anna

Anna

10 september 2009 11:05

Efterfrågat foto på bygget finns i bloggen :-)

För övrigt så känner jag igen mig en del i "strul" kolla in vad vi tampas med för fel på vårt bygge ;-) Men vi har iallafall fått på takpannorna över nästan hela taket.. ;-)

Håller tummarna för fint väder för dig men också av helt andra anledningar! From må börjar jag min föräldraledighet! Ska vara ledig fram till oktober nästa år!!!!

Hoppas jag hinner och orkar både valla och träna agility i massor under denna tid!

Ps vi är flera i klubben som är sugna på VP i oktober... får se hur jag mår i kroppen men omöjligt är det inte.,. Man måste ju inte springa i vallningen! och efter Emelia tävlade jag lydnad bara en vecka efter att hon föddes! (avstod språng marsch..)

KRAM Anna med Icka och Ting

http://www.annas-funderingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

10 september 2009 11:29

Sjysst!! Jodå, vi märkte att Per saknades på Beijer i går, vi var där och kollade på sten till garageuppfarten och uteplatsen.

Ses snart i fårhagen ;o)

 
Ingen bild

Camilla m Kiwi

10 september 2009 16:21

Tack för hjälpen idag... jag sitter här med ett stort flin och en härlig känsla i magen. NU känns det som vi kan börja jobba! Ser fram emot nästa pass! Sån tur att man har sånna trevliga tränings(och fika)kompisar. Och duktiga är dem oxå.

Kraaaaam

 
Sanna & Tassa

Sanna & Tassa

16 september 2009 14:53

Vad skoj att du fick hyra marken bakom ert! Tror att det kommer att bli superbra med belysning och mer utrymme!

Vårt diplom står nu inramat med GULDRAM och medaljen hänger över ramkanten, på byron i hallen så alla kan se när vi får besök!

Kramar från oss!!!!!

http://rosenbona.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards