anjasflock

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Trött

Av Anja - 16 december 2009 09:29

Upp å ut i natta. Kan ju säga, att endast morgonrock å foppatofflor INTE är att rekommendera i snön!   Nåväl, lillan kissade duktigt i alla fall. Dock har hon inte tiiid att bajsa ute, så några små korvar har hamnat på golvet. Själv har jag som tur är, en hyfsat avslappnad attityd till att torka sånt.


Ungen pep en liten stund i sovburen, sedan var det lugnt. Även nu sover hon i buren utan protest, efter en milt sagt, livlig morgon. Jag tyckte Jaffa var tokig?! Denna är värre!   Jaffa o hon fann INTE varandra från början och idag agerade jag helt enkelt lite "matchmaker", barnet får GÄRNA tugga på storasyster istället för mig och mina grejjer... Det funkade och nu blir det väl mest en fråga om att styra upp det hela så det inte blir föör mycket röj.


Det tar ju alltid ett tag, tycker jag, innan man har kläm på vad för personlighet en valp har och i nuläget, kan jag nog mest konstatera: Kelen, älskar att ligga i famnen å pussa å trycka nosen mot ansiktet, lätt för folk, lite försiktig (känner sig för) med hundarna -vilket är bra! Bära grejjer å kampa= Inga problem!! Typ;)

Livlig! Grymt nyfiken och orädd. Envis som synden!


Hahaa, lite att bita i och det känns hittills bara kul!

Nu ska jag passa på att röja på loftet och bära ved, medan lugnet ligger över Bläsinge... (Shit vad det snöar!!)

  

  

 
 
Åsa

Åsa

16 december 2009 10:07

Jag har oxå en som gärna bajsar inne ;)

http://seemework.se

 
Ingen bild

Birgitta

16 december 2009 10:15

Åh vilken härlig sötnos! =D Jag för står att du inte kunde motstå henne!

 
Camilla

Camilla

16 december 2009 12:30

Vad roligt med en liten Mee i Bläsinge. Jag kommer snart och hälsar på den lilla krabaten, bara så du vet!! Jag börjar oxå bli alldeles valpsjuk ;) Inte konstigt med så många trevliga valpar i omgivningen. Nää, det dröjer ett tag till innan det kommer en liten över tröskeln här hemma. Jag har ju satt upp några mål som du vet, men så fort de är uppnådda...då ;)

http://camillabloggar.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

16 december 2009 12:32

Förresten, vad bra att du testade foppatofflor och morgonrock mitt i natten och i SNÖ, och tack för att du delade med dig av slutsatsen till oss andra så vi slipper prova själva ;)))))

http://camillabloggar.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

17 december 2009 20:19

Nu har jag ju bara haft en hund (förutom när jag var riktigt liten men det räknas inte med i just den här diskussionen), och jäklar vad jobbigt det var ibland när hon var valp, hon hade diarré ganska mycket, det var inte så mysigt :( Fast det löste sig när vi bytte foder, som tur var, många sömnlösa nätter blev det..

http://borgis.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards