anjasflock

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Anja - 18 februari 2009 17:21

Snöpromenad...

Shit, igår pulsade vi närmare 5 km i obanad terräng genom snön. Jag tror mina vadmuskler är 30 cm längre idag... Fattar inte hur hundarna orkar SPRINGA som dom gör heeela tiden. Ja, Ellen har ju lite markfrigång, men Chili? Och defintivt inte lill-Jaff!! Väl hemma somnade lillan som en lite gris, helt dold under Chillans BoT-täcke... Myyysigt!


Idag var Susanne här med lunch-leverans;)) 1000 tack för GODA KROPPKAKOR å trevligt promenadsällskap! Jodå, vi pulsade idag åxå. Det är ändå rätt härligt med mjuk, pulvrig snö runt knäna. Man vill liksom bara dyka ner å rulla runt...


Tränat.

Tja, för ngn vecka sedan skröt jag om en nästan grön, torr och fin fårhage att träna i! Hmmm.... nu ligger den begravd i snö och fåren flyttar sig inte många meter från högrindarna.


Jaffa å jag tog iaf en pytteliten träningsrunda, jag har abstinens sedan Serge-kursen:P

Jag ville inte vara taskig mot fåren, så vi körde på lilla hemläxan, där jag håller min linje från kl. sex å rakt in till mitten av flocken, som i princip står still (haha, inget problem i snön!) och Jaffa ska ta höger/vänster utan en tanke på att söka klockan tolv. Det gick toppen! Även utan minsta rörelse från mig, valde hon rätt håll ALLA gånger utom en...

Duktig tös!

Hon fick kämpa, med snö upp över bogarna, men oj, så kul vi hade!!

Försökte även introducera "Keep out", jag vill ha det som Ingela å Filur, när det är klart!!  :))


Nä, nu ska jag med varmvatten till fåren, medan mörkret sänker sig!

Klickerkurs imorgon, ev två platser kvar...!

Kram på er, alla bloggisar!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards