anjasflock

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Döden tänkte jag mig så

Av Anja - 4 december 2010 17:33

Blogga lite bara. Om döden.

Såja, diskat klart och lammkotletterna badar i vin å apelsin i ugnen ett par timmar. Kaffet puttrar i bryggaren. Sa just till Per, att jag tror jag går å bloggar lite om döden. Det tyckte han verkade som ett bra lördagsnöje...  


Nä, jag har inte tänkt att gå å dö, jag har verkligen ingen lust till det heller. Jag är inte sjuk (vad jag vet). Kanske är jag bara yrkesskadad. Jag är tämligen osvensk vad gäller ämnet och har bara just inga svårigheter att prata om/skriva om döden. Det betyder inte att jag tar lätt på det. Inte heller att jag inte sörjer både folk å fä som gått vidare. (Bort? Hem?)


Det jag egentligen tänkte förmedla så här på lördagen är några högst personliga små önskemål och funderingar:

¤ Jag vill bli kremerad! (Så mycket ni vet det!! Ingen dyrbar kista där jag riskerar vakna upp med klaustrofobisk panik!)

¤ Jag kommer att spöka häcken av den som klär sig svart på min begravning! Glada och många färger ska det vara!

¤ Allsång: When the saints go marching in.

¤ Använd vad ni kan å vill till transplantation. (Låt inghen stackare få min hjärna bara...)


Men sen kommer de viktigaste funderingarna:

HUNDARNA?????? Jag menar, nu för tiden kan man ju hastigt å lustigt bli hajmat, eller snabbstekt av maneter på semestern... Eller så kraschar planet i Eiffeltornet. Eller så går man ut på gatan, halkar på en isfläck å bryter huvvet av sig...  


VEM TAR HAND OM HUNDARNA?????? Om Per klarar sig, så blir ju Ellen kvar hemma. Om Per halkar på samma jäkla isfläck; Vem tar hand om Prinsessan? Gammelhaggan på snart 12 år som vill tillbringa sista åren i lugn å mys i en skön fåtölj hos någon!

Jaffa, Stålmusen då? Jag hoppas ju, att Mickis kanske kan tänka sig att utöka hundbeståndet, med något litet, intelligent och jävligt vallballt?

...och Chili??? finaste Chillan, 7 år, som bara vill å vill fortsätta tävla agility i några år till??


För sjutton gubbar, en sak till: Skalman!!! Vem kan åta sig en padda som älskar maskrosblommor å jordgubbar och som tar sig en walkabout emellanåt? Som just nu sover vintersömn i en T-shirt på golvet i sovrummet.


Ja, så går tankarna. Och nu, kära dödenläsare, är nog kaffet klart!

  

Skalis älskar jordgubbar! (Och vattenmelon.)


 
 
Ingen bild

Matilda Hemborg

4 december 2010 18:17

Men va fan Anja, detta var ju inte jättetrevligt att läsa :P Men håller helt med dig, absolut inte kista! Fy vad hemskt.. däremot hoppas jag på att frystorkning ska vara ett alternativt när det är dags för mig.. Och lilla Chili, hon har ju redan en stand-in förare, så hennes hem trodde jag var givet ;P

Anja

4 december 2010 18:26

Matilda: Nä, jag tar inget för givet, men jag hoppades just på dig å ditt svar;))

 
Mita

Mita

5 december 2010 09:31

Hemska tanke!

http://rocotopeppers.blogspot.com

 
Oldmolly

Oldmolly

5 december 2010 17:55

Jag bloggade om samma sak för ca. ½ år sedan. Fick många inlägg.
Du vet att det finns något som heter: "Vita Arkivet"?
Om inte - det går att skriva ut från Internet. Där kan man skriva hur man vill ha det efter sin död. Kan vara skänt för de efterlevande.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
anna

anna

5 december 2010 22:36

Skalman skulle ungarna älska.. frågan är om han skulle älska dem? Men du! Låt bli isfläckarna!!!

http://www.annas-funderingar.bloggagratis.se

 
Mickis

Mickis

6 december 2010 10:49

Klart stålmusen har ett givet hem hos styvmamma och hela familjen på Kronhagen. Hon sover ju redan omlott med brorJake o Kylie (så söta) och ska helst byta matskål med Kylie (ömsesidig respekt när bytet sker;)).

Intressant bloggämne! När jag och Thomas åkte på bröllopsresa och lämna farmen och barnen en hel vecka så skrev jag ett långtbrev om hur jag ville att allt skulle bli om något skulle hända oss båda. Så jag hade samma tänke där...=)
Kramar

http://www.emenem.se

 
Ingen bild

cilla

6 december 2010 20:42

Hm, Skalman trodde jag var klart vem som skulle ärva.......Skalmans största fan, som fixar hattar med mer till skalman ;)
Sessan flyttar väl in i Bröttorp och sover i Pernillas säng, det gör hon ju alltid vid sina besök.
Kram Cilla

 
Ingen bild

Angie

10 december 2010 14:56

Stört skönt inlägg :) Men du vet ju att allting löser sig till det bästa !!! ALLTID!!

 
Ingen bild

Chrillan

11 december 2010 01:58

Men Anja skalman kan få komma och bo hos mig =)...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards