anjasflock

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Anja - 13 juli 2010 09:47

Jaha, en lite molnigare tisdag idag!

Lite semestersammanfattning kommer här...


Klassträffen:

En fantastisk upplevelse, faktiskt! Alla var liksom både 15 o 40+ på samma gång... otroligt härligt och lite konstigt!! Löööve jo all och vill ses IGEN!!! Snaaart!!! Kvällens hjälte får väl vara Engan, som kom i högtidsdräkt. Kilt! Jisses, vad stiligt!!

  


Jaffa:

Har ju varit lite på luffen. Bott hos Mickis å tränat vallning i nästan 2 veckor å startat 2 IK-1or. 75 resp 74 poäng. Duktig tös å duktig Mickis!! Het som ett strykjärn första dagen och betydligt mer avslappnad nästa. lite strul runt stolpen andra racet, annars hade poängen varit betydligt högre! Känns skönt att Mickis vet precis nu, vad jag har att "tampas" med... En liten Stålmus som vill vill vill och som är (enligt Mickis) som ett helt kärnkraftverk att köra. Heheeee.... Kan man skylla på uppfödaren då, eller???

  

Sen var hon iväg i helgen å körde agility 1 med Per å Birgitta. Tusen tack!!!

Disk i första loppet, då var de väl inte helt samkörda, typ. Pers kommentar: "Det går fort." Hahahaaa!!!

Andra dagen hade de bästa tid av 95 starter (?), men en liten skitrivning snuvade dem på seger å pinne. Vad jag förstår var det ju ett toppenlopp och Per hade kommit på, hur man springer med stålmusen. det finns filmat, så jag försöker lägga vantarna på det så småningom.


Ellen: Käkar nyponpulver nu, så får vi hoppas hon blir lite mindre stel. Annars PIGG i huvvet. Hoppas hon kan vara med i åtminstone hoppklassen på Sydostcupen!


Chili: Har lite tävlingsledigt nu, fram till Gotland. Får bli kvällsträning, när det är lite svalare. Roligt att hon börjat leka med Me i Jaffas bortavaro!

    

Me: Går ju inte på Rimadyl längre och jag borde testa att dra igång henne lite ordentligt. Men jag liksom bara förhalar det... Är sååå rädd att bli besviken. Antingen på hennes träningsattityd, eller för att hon ska få ont igen. Det känns som att knuffa en sten framför sig... Fan åxå. Och lika ljuvligt go är hon fortfarande! (När hon inte skäller sitt gällaste eller gräver i gräsmattan!) Äh, ikväll ska hon iaf få träffa fåren.


Pyssel:

Kolla nock-krysset som Per gjort. Min idé och Pers snickeri! Knoppen längst ner, är ngn slags möbelknopp som jag hittade i uthusen när vi köpte stället för 14 år sen. Kom ju till användning till slut. Flaggan (vindflöjeln) satt tidigare på det ruttna o rivna utedasset, den har jag piffat lite o uppdaterat! Fint va!!

    



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards