anjasflock

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Trist

Av Anja - 26 januari 2013 13:21

Ja, trist jäkla årstid.

Jag har varit väldigt duktig tidigare med att verkligen acceptera och GILLA alla årstider... Men banne mig, med åren har jag blivit mer och mer otålig. Vinterbajsväder är ingen bra kombo med hundföretagande! Detta, plus att jag inte har hundar som kan dra just nu (Chili artros i ryggen och Jaffa med ihopskruvat ben, lilla Q pallar nog inte själv...), gör att jag bara väntar på våren. Eller åtminstone snöfritt. Det känns som tidsslöseri att inte kunna grejja UTE. Jag vill träna vallning och agility, jag vill trädgårda och fixa med dammen. Men får nöja mig med att drömma och planera, just nu...


Jodå, vi hade otroligt fint och snöfritt i början av januari! Sen slog fåken till...

 

Och nu ser det ut så här. Vanlig äcklig vinter, typ. (Lite vackert i solen, är det.)

     

Den stackars dammen väntar under ett tjockt snö och istäcke. Tur att vi inte har några fiskar ännu.

 


Valpar? Löp? 

Jag blir rent tokig på Jaffa snart! Löp nån gång då....! Hon har dragit en månad över tiden nu och snart är vi vid en kritisk punkt, där jag nästan inte VILL para henne. Om det drar ut för länge, pajjar hela inledningen av tävlingssäsongen för mig och Qvicka! Per golfar ju och att lämna valparna hela helger med hundvakt känns omöjligt. Jättejättetrist om det skulle behöva bli så  att jag avstår parning NU och väntar till nästa. Då blir det vintervalpar -14 istället... Jaja, än lever hoppet. Rapport kommer, jag lovar.



 
 
Sofia

Sofia

26 januari 2013 14:22

Det är onekligen väldigt vackert och frustrerande med vinter. Men det borde vara bra för Jaffas ben att promenera i snön. Blir ju som vattentrask ungefär. Alltid något medan vi väntar på den underbara våren. :-)

http://www.baraomfiasflock.wordpress.com

 
HumleSpunk

HumleSpunk

26 januari 2013 15:21

Jag blir också alldeles knottrig på vintereländet. Har för mig att jag någon gång i tiden gillade snö när jag hade häst (galoppera i snö är ljuvligt) men nuförtiden ser jag ingen mening med snön alls. Alls.

http://humlespunk.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards