anjasflock

Alla inlägg den 10 april 2007

Av Anja - 10 april 2007 17:04

Lite tankar efter påsken...Snörvel och elände. Trodde jag skulle klara mig från förkylningen, som resten av "flocken" drabbades av, men icke... Det är nu bara så, att hundarna får finna sig i lååångsamma promenader över ängarna bakom huset.Inte verkar de ha allt för mycket emot det, Chili roar sig på sitt eget lilla vis, medelst vallning av storasyster och storasyster... Ja, hon glider på i sin egen lilla värld, så som bara något äldre, självsäkra jyckar kan göra :))Tävlingarna i Oxie...Ja, vad ska man säga? Åtta lopp och sju disk. Hej å hå. Vi hade iaf tur med ett himmelskt boende, ljuvlig frukost, som ingick i priset och Holgerssonhallen, ska vi bara inte tala om! Såå jäkla bra! Helt fantastiskt underlag att springa på, ljust å luftigt! Härligt! Massor av duktiga förare med hundar att njuta av. Superkul helt enkelt!Chili var ngt övertänd inför första loppet och jag bestämde mig för att försöka ta det luuugnt. Big mistake! På videon ser jag ju hur otroligt lamt jag kör henne, vilket resulterar i den ena utsvävningen efter den andra å disk. Kändes direkt som ett bortslösat lopp!Andra loppet, agilityn, hade en riktigt knivig sekvens, med efterföljande platt tunnel och hopp i svår vinkel. Här åkte många dit på 3-hinderssekvensen, om inte där, så tog massor av hundar hoppet efter platten från fel håll.Jag var ju aningen revanschsugen och körde på! Det började med att Chili inte tog mitt bakombyte som svänghjälp åt höger! Något som hon är JÄTTEduktig på i vanliga fall... utan stack åt vänster istället. (Ser ju sedan på filmen, att jag är alldeles för otydlig i mitt bakombyte) Följden blev lite panikskrik från mig, stillestånd medan jag väntar in henne och i förvirringen visar jag henne över ett hopp, när hon egentligen ska ta A:et precis intill! Inser direkt vad jag ställt till med och vill försvinna från jordens yta!!Nåväl, disken är ju ett faktum, så vi kör på. Och KLARAR hela jäkla svåra sekvensen, inkl hindret efter platten!!! Det var bara fem felfria i det loppet!!!På videon ser jag sedan, att jag i mitt försök att få Chili att ta ut svängen innan hindret (efter platta tunneln) ropar "Vänster" ngt för sent, vilket resulterar i att hon helt enkelt snurrar blixtsnabbt ett varv åt vänster, mitt framför hindret. Sååå... det hade nog blivit en vägran där. Tröst? Näääeee.Nåväl, orkar inte dra alla loppen, men summa summarum:Vi gjorde många BRA grejjer (tack någon, för uppfinningen videokamera!) och jag lyckades skärpa mig vad gäller inställningen att köra PÅ, även efter disk. Hade ju gott om tillfällen att öva den lilla detaljen på, om man säger så;))¤ Måste våga köra otroligt mkt mer offensivt.¤ Får inte vänta ut henne, utan själv ligga på som en rem, mkt närmare henne.¤ Måste ställa krav, titta på mig! Inte leta egna vägar!¤ Behöver få snabbare kontaktfält, avskyr det sista smygsteget ner. Vi har kört två på/två av, men behöver lägga mer motivation där nere på backen)Det är väl underligt ändå, hur deppig och frustrerad man än känner sig, bleknar det bort ändå till slut och ersätts av en träningslust och längtan till NÄSTA tävling!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards