anjasflock

Alla inlägg den 22 april 2007

Av Anja - 22 april 2007 21:58

Jaha jisses, ännu en tävlingshelg avklarad. I lördags hade Kalmar sin officiella tävling. I princip hemmaplan ju, bara att pysa över bron;) Härligt att vakna, morna sig, äta en lååångsam frukost, gå långpromenad i solen med hundarna och SEDAN åka å tävla... Inget stress! Gött.


Vi var många från Öland som tävlade och vi får flera placeringar och VINSTER, även bland våra nybörjare, så underbart!


Första loppet för Chili å mig, ett knepigt Hopp 3. Det är ju helt förgjort, att vi ska ha så dåligt samarbete i början... Jag VET ju, att det är mitt ansvar att samarbetet ska funka, men det är SVÅRT med en hund som blint fokuserar på hindren och stänger ute mig, ur sin tävlingsvärld...


Så, Chillan for sin vana trogen iväg på egna stora böjar och nog tyckte jag att jag slet hårt för att jobba NÄRA och tydligt, men det funkar ju inte, när jycken bara glider iväg i fjärran. :(  Måste lösas å det snaraste. Så, det loppet slutade med disk i en luring = fel tunnelingång tajt efter ett hopp. Sådant har vi tränat massor, med framgång, så det var jag ju egentligen inte orolig för. Menmen.


Nåväl. Inför agility 3 körde jag riktig "antiagility" på framhoppningen, testade massor av tempoväxlingar och "inte-ta-ngt-för-givet-träning."
Kanske hade det ngn effekt, damen var MKT mer följsam i nästa lopp, ganska tajt å fin och vi slutar faktiskt 2:a med cert...!

Går inte att beskriva, så skööönt det var, efter 8 diskningar....

I

dag söndag, hade vi vår egen off tävling på klubben. Jisses. Det är ett jäkla slit med tävlingar... Men vi hade toppentoppen väder, allt flöt på och sista prisutdelningen var avklarad redan 15.30 (På nästan 500 starter!)


Hoppklassen var såklart klurig (jag tycker alltid hoppklasserna är svårare, på balanshindren hinner man liksom andas ut lite och det blir som en ny startpunkt i banan, jag har svårt ibland, att minnas vägen!), många körde bort sig och så går Meta och brorsan Cool-On in å kör nolla!!! Jisses! Press!


Redan på tredje hindret är jag lite borta i skallen, var fasen ÄR hindret???

Gör ett snabbt framförbyte och DÄR var ju det jäkla hindret som ska rundas och tas "bakifrån!" Chili kommer tajt på, men klarar och sen går det BRA! Sista riktiga svårigheten är en kort tunnel, med hopp efter, som INTE ska tas, det fanns en liten, liten lucka mellan hindret å tunneln, där man kunde plocka hundarna emellan, om man HANN (!) för att fortsätta på de två sista hoppen.


Chili skjuter alltid hysterisk fart genom korta tunnlar (och säckar), jag hamnar aningen långt fram och Chili satsar rätt på det förbjudna hindret... Gallskriker i sista sekunden och tack käre gud, jycken tvärstannar som en staty, med bröstet några centimeter framför bommen...

Så kör vi i mål, kommer 3:a och får vart andra Hopp-Cert!! LYCKA!!!


Syskonen i topp! Cool-On kommer tvåa!! (En testikel för lite, gör att han inte kan ta cert, ju.)


Agilityklassen håller jag på att missa min start, banvandringen är slut och HJÄLP vi har ju nr två och Chili sitter i klubbstugan... Springer som en galning och kommer tillbaka när nr 3 kör... Mina snälla klubbkompisar släpper in oss direkt efter och jag kan väl säga... det blev inge bra. Så talar vi inte mer om det.


Tranås nästa. Fast vi har ännu inte lyckats hitta boende. Spännande.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards