anjasflock

Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Åter till husse!

Av Anja - 7 december 2008 18:38

Fick precis ett samtal av Anita, hon med den upphittade hunden! Nu hade äntligen ägaren hämtat sin hund!!! Gud så skönt!!


Hon har varit försvunnen sedan i torsdagsmorse, alltså 4 dagar och vandrat åtskilliga mil vilse....

Nu fick han koll på henne tack vare djungeltrumman och ta mig faan, inte tack VARE POLISEN i alla fall!!!! :(((


Han hade anmält henne försvunnen samma dag och ringt flera ggr varje dag å frågat, tills de sa att han kunde sluta ringa, de skulle höra av sig så fort de fick veta något??!! JO PYTTSAN!!!!


Anita har ringt åtskilliga gånger sedan igår fm och nähädå, någon anmäld hund hade de inte!!

Man kan ju bli skogstokig för mindre!?


Dagens sticksigate ris till Kalmarpolisen!!!

 
 
Ingen bild

Camilla

8 december 2008 18:56

Vad skönt att det ordnade sig för den lilla jycken. Usch, jag vill inte ens tänka på hur ägarna har mått de sista fyra dygnen.

HUr mår du då? Är du på benen igen? Har lilla loppan fått lufta sig nåt på länge;o)?

 
Ingen bild

YADE

8 december 2008 20:02

Nyss hemkommen från Bläsinges 5-stjärniga hotell!
Ett hotell som erbjuder allt!
Sitter nu i soffan med en god wisky i handen och en tjock cigarr i munen, tänkandes på min kära vännina Jaffa, som har en sådan trevlig upp-passare tror hon heter Anja....
Jag mer än gärna återkommer och vill passa på att skicka en stående inbjudan om middag och husrum på min bekostnad i Bröttorp!
Många kramar Yade!!!

 
Annelie

Annelie

9 december 2008 14:57

Ja, det där med poliser och bortsprungna hundar är lite alltid så lätt. Jag hittade en amstaff på min uppfart en sommar och försökte desperat att få rätt på en ägare men fann ingen. Tillslut så ringde jag polisen och ville att de skulle komma och hämta hunden men si det hade de inte tid med. Efter många timmars sökande så hittade jag ägaren och allt blev bra och ringde upp till polisen och talade om att jag hittat ägaren.
Ett år!!! efter så ringer det från polisen som nu undrar om jag har kvar hunden så att de kan hämta den=). Jag började gapskratta för jag trodde att de drev med mig men hon var väldigt allvarlig....
Så tydligen så trodde de att man behåller en hund i ett år så att de kan komma och hämta den sedan...
Kram Annelie

http://www.123minsida.se/anjo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards