anjasflock

Alla inlägg den 31 december 2008

Av Anja - 31 december 2008 19:27

Årtets upplaga av fyrverkeriet i Kalmar!

Ja, säga vad man vill om ekonomi å miljöförstöring, men det är PAMPIGT!!

Går ju inte riktigt fram genom mobilkameran, men det blir bara häftigare å häftigare, så kolla ända till slut!


Av Anja - 31 december 2008 12:32

Alla vänner i världen därute, var beredda...

2009 närmar sig!




I förrgår kväll, kom Per på den geniala idén till en liten mellandags-utflykt: Vi åker till Tyskland! Jaha...?? Alltså å shoppar lite billiga flaskor å så...


Ahaaa.... jag är PÅ! Så vi hystade i en hast iväg lilla Ellen till Marie och två st bc till Cilla... Tack SNÄLLA ni för husrum åt djuren! Skalman fick klara sig själv, med ett halvt salladshuvud.


Så drog Per, jag å Gustav till Malmö, tvingade oss på hans syster, tack Åsa o Håkan för underbar pensionatsvistelse!! Igår morse gick så färden över bron, genom Danmark och så färja över till Puttgarten. Lite väl sent, kom vi på att man faktiskt inte får köra med dubbat i Tyskland... Jisses!

Polis/tull stod beredda när vi rullade av båten, men vi hann  få upp farten och de såg aldrig dubben... puuuhhh...


Nåväl, för dom som vill göra en liknande resa, kan vi rekomendera Calles, ngn mil söderut, längs vägen! Himmel, va mycket billiga flaskor, burkar å boxar! Jag passade på att presenta mig med slisk!

Toffee-likör, Citruscream, Whiteshoklat liqour.... Ja, ni hör ju själva!!!


För att det riktigt ska löna sig med en sån här utflykt, ska man väl egentligen göra som vår granne i bilkön, hans gamla Saab mer eller mindre stod på fälgarna;))

Nåväl, nu räckte kassan till en liten god paket parfymer åxå, måste HA!!


Nu blir det cykeltur med vovvarna, sen fårhagen en sväng, fyrverkeriet i Kalmar och som avslutning på året, en favorit i repris:

Per o jag o hundarna o en himmelsk skaldjursbuffé!!!


Avslutar med en liten bild på ett av mina favorithusdjur, som tagit sig en egen nyårs-buffé i fönstret. Jag kallar dessa små spindlar för mina små vargar. Dom spinner inga nät, dom lurpassar och HOPPAR på sina byten. Jättecoola, är dom! Smaklig måltid, lilla vargen;)


Och alla underbara vänner: Gott Nytt År !!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards