anjasflock

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Gott Nytt År

Av Anja - 31 december 2008 12:32

Alla vänner i världen därute, var beredda...

2009 närmar sig!




I förrgår kväll, kom Per på den geniala idén till en liten mellandags-utflykt: Vi åker till Tyskland! Jaha...?? Alltså å shoppar lite billiga flaskor å så...


Ahaaa.... jag är PÅ! Så vi hystade i en hast iväg lilla Ellen till Marie och två st bc till Cilla... Tack SNÄLLA ni för husrum åt djuren! Skalman fick klara sig själv, med ett halvt salladshuvud.


Så drog Per, jag å Gustav till Malmö, tvingade oss på hans syster, tack Åsa o Håkan för underbar pensionatsvistelse!! Igår morse gick så färden över bron, genom Danmark och så färja över till Puttgarten. Lite väl sent, kom vi på att man faktiskt inte får köra med dubbat i Tyskland... Jisses!

Polis/tull stod beredda när vi rullade av båten, men vi hann  få upp farten och de såg aldrig dubben... puuuhhh...


Nåväl, för dom som vill göra en liknande resa, kan vi rekomendera Calles, ngn mil söderut, längs vägen! Himmel, va mycket billiga flaskor, burkar å boxar! Jag passade på att presenta mig med slisk!

Toffee-likör, Citruscream, Whiteshoklat liqour.... Ja, ni hör ju själva!!!


För att det riktigt ska löna sig med en sån här utflykt, ska man väl egentligen göra som vår granne i bilkön, hans gamla Saab mer eller mindre stod på fälgarna;))

Nåväl, nu räckte kassan till en liten god paket parfymer åxå, måste HA!!


Nu blir det cykeltur med vovvarna, sen fårhagen en sväng, fyrverkeriet i Kalmar och som avslutning på året, en favorit i repris:

Per o jag o hundarna o en himmelsk skaldjursbuffé!!!


Avslutar med en liten bild på ett av mina favorithusdjur, som tagit sig en egen nyårs-buffé i fönstret. Jag kallar dessa små spindlar för mina små vargar. Dom spinner inga nät, dom lurpassar och HOPPAR på sina byten. Jättecoola, är dom! Smaklig måltid, lilla vargen;)


Och alla underbara vänner: Gott Nytt År !!!!

 
 
Cilla

Cilla

31 december 2008 12:59

Vad då skylla mig själv??????
F-n är det inst. jobb att lära hunden allt den måste kunna......:)))
Yade gick och letade efter Jaffa idag på morgonen...tittade på mig och undrade när kommer min kompis!!!
kram Cilla

http://cillasgalenskaper.bloggagratis.se

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

31 december 2008 15:12

GOTT NYTT ÅR!!

önskar vi i Kärra

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

 
Karin

Karin

31 december 2008 19:08

Gott Nytt År!!
Hoppas 2009 blir ett härligt år för dig och din flock, med mycket mys, och busiga upptåg.
Din Blogg är helt härlig Anja! Jag blir sååå glad av att läsa den.
Kram från mej och flocken!

http://www.servicehundenimmi.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards