anjasflock

Alla inlägg den 5 april 2008

Av Anja - 5 april 2008 22:03

En riktigt BRA kurs!!!

...går jag denna helg. Nu är det lördagkväll och vi är precis hemkomna från födelsedagskalas hos syrran, vi har firat att Linus fyllt 14 år. Stora ungar, himmel!!


Annars har dagen spenderats hos Monica Hillman i Emmaboda (Hunden i vardan) och vi fortsätter vid halv nio imorgon bitti. Kursen är främst till för instruktörer och är en fortbildning för Eva Bodfält, enligt mig, en av de bästa vi har i Sverige idag!! (Nä, inget "kiss ass" utan ett enkelt konstaterande) Vi får ta del av hennes eget recept på en bra valpkurs!


Det känns oerhört BRA att få bekräftat väldigt mycket av mitt eget befintliga hundtänk, blandat med lite nyheter, förtydliganden och ett å annat liljehomlens;))


Jaffa har varit med som statist, tillsammans med 6 andra valpar och skött sig utmärkt. Vad gäller hennes (och MITT) biltrauma, så kom Eva å jag överrens om, att hon numera ska serveras ALLA mål i bilen. Vi gör så, att maten serveras bak i buren och inte därfram, där hon åker och drägglar. Buren därbak blir positivt laddad och det är ju ändå DÄR, hon så småningom ska transporteras.

Hittills har hon ätit en lunch å en kvällsmat i bilen med god aptit! :)


Chilis tå...

Ja, däri ligger stooooora frustrationen. Jag har fått en ny vet.tid på Läckeby på onsdag. Jag tror INTE att det bara rör sig om en stukning. Önskar av hela mitt hjärta att det vore så, men tån pekar ca 1 cm uppåt i obelastat tillstånd och känns väldigt "lös" när man jippar den upp/ner. (Till skillnad från övriga tår, som bjudet motstånd) Något är mkt galet.


Ja, många tårar har det blivit, bara att erkänna.... Känns helt osannolikt, att kunna delta på Jenny-kursen MED hund. Ännu en gång få vara åskådare pga av skada..... Detta skulle vara vår stora, viktiga kick-off inför årets tävlingssäsaong, som kör igång i maj och inför SM!!!!


Nu känns, minst sagt, ALLA planer hotade.... Jag kan inte hjälpa det, men jag är såå jäkla ledsen för detta...... Vi har slitit å kämpat hela vintern för att hitta formen igen efter hasskadan och så.... ääääh, hjälper ju inte att älta. Bara bita ihop och hoppas hoppas hoppas....

(STACKARS Chili, dessutom, hon är i TOPP-kondition och så får hon inte GÖRA nåt, gissa om HON är frustrerad då!)


Återkommer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards