anjasflock

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Anja - 29 april 2008 16:43

   Ja jisses!

Står å målar på lusthuset (blir sånt klart nån gång???) när Cilla dyker upp och säger: Jag har lovat Pers kompisar att du ska vara härifrån om 30 minuter!

Öhhh... va?? Per är på Bornholm å golfar?! Oj, som hon trasslade in sig;))

Det var KUL Cilla!! Man hajjar ju direkt att ngt är på G, som INTE har med Per att göra och det var bara att hoppa i duschen och försöka få bort målarfärg från hår och ansikte...

Möhippa?? Efter 16 år som sambo? Jag såg mig själv insnodd i gasbinda å toapapper, sälja kondomer på stan... Men som TUR VAR, har åren gått och mina bästa vänner tycker som jag: Att sånt har vi vuxit ifrån!


Det blev en brakmiddag på Steakhouse, trerätters å kaffedrik och allt. Sedan tjejsnack till natta. Gud så kul!! Vi lyckas ju aldrig träffas tillsammans nuförtiden!! (Detta är alltså nu INTE agilitykompisar!)


Så himla härligt att få prata å garva! Jag lovar Carina, den om armen i brevlådan, för jag glatt vidare till ALLA, som behöver lite uppmuntran...;))

Till läsaren, ett hett tips: Man vill INTE kolla om brevlådan är tömd, genom att köra ner hela armen å känna efter!!!!


TACKTACKTACK gulliga Cilla, Carina, Marie för en underbar kväll!!! Puss!

Av Anja - 29 april 2008 16:30

Agility-fortsättningskurs

...körde jag igång förra helgen, i strålande sol! En kurs ideellt, i klubbens regi. Dock hemma hos mig, eftersom det krockade med tävling på klubben.

Ett härligt gäng om 6 stycken hundar, som alla visar bra drag på hinder och mycket vilja! (Även hos förarna) DÅ är det kul!! 4 av dem, har dessutom inte gått agility för mig innan, extra spännande.

Det ska bli så roligt att coacha dem vidare och se hur det utvecklas!


Hundhelg

...kan man ju säga att det var! Efter agilitykursen kom Per å Birgitta med Zico å lilla Cocoz, 4 månader. Han är väl för tuff, vad månde bliva...

Vi körde lite grunder och VILJAN och IVERN är det ju inget fel på!

Jaffa fick lite "hålla-i-hjälp" inför inkallningar och platta tunneln. Hon skötte sig fint och fixade även bakombyte vid långa tunneln:) Lilla pärlan!

Efter all träning satt det finfint med vin, räkor å tilltugg!

TACK, DET VAR SÅÅ GOTT!!!


Privathundar

I väntan på kurs kom sen på söndagsmorgonen (tur att man är morgonpigg!) tre valpkursare med jyckar, som nu gladeligen kastat sig in i tonåren!

Vi körde på i en timme, med inkallningar, kontakt å följaövningar, samt mkt lek och lite klicker. Även vissa tips inför framtida agility, hann vi gå igenom.


Jaffa fick visa, Chili är fortfarande konvalecent. Jaffa träffar ju inte så värst mkt hundar just nu, så det är alltid nyttigt, att hon får vara med och träna lite. Visst, en och annan liten utflykt till de andra blev det, men hon VILL ju ändå vara med och GÖRA ngt, så inkallning gick bra!

Vi ses på söndag igen tjejer, då får ni visa upp läxorna;))


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards