anjasflock

Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Anja - 24 juni 2008 12:16

Firar midsommar, det gör man väl på Gotland med lite agility, eller...??

Tre roliga dagar, även om det faktiskt kändes lite slitigt; först 3 dgr på Gotland, sedan SM, å så tre dgr TILL på Gotland. Man är väl GALEN??


Tävlingarna flöt på fint, det var helt otroligt gott med grillat lamm på lördagen och självaste midsommar firade vi med Sari å gänget, så gott det gick i duggregnet;)) Typisk SVENSK midsommar:)) Tack för supertrevligt sällskap!! Och väldigt kul att få se Jaffis mamma Fay, in action. Ni kommer att bli grymma!!


Så till tävlingarna...

Fredag:

Hoppklassen SLÖSADE jag bort, genom att stressa fram en rivning i en simpel stjärna, Chili svängde lite tajtare än jag räknat med vid ett bakombyte och istället för att följa med henne ut å lugnt visa vägen kör jag på med lätt hysteriskt "Ututut!!!" Så jäkla onödigt och DUMT.

Agilityklassen var en av de konstigaste banor jag sprungit på länge, många körde bort sig i två knepiga passager. Dessa klarade vi GALANT och så får jag black-out efter en simpel böjd tunnel och hinner inte skicka henne rätt på hindret efter = Vägran. JISSES!!


Agility-lag: Chili känns stressig å tråkig, vi får vårt FÖRSTA 5 fel på A-hindrets nerfart. Skit. Skitlopp. Skithandling. (Söt hund)

Hopp-lag: Dagens i särklass roligaste bana!!! Tajt, snabb, svängig å snurrig som tusan, man var tvungen att vara påpåpå heela tiden! Jäklar!

Vi hade ju bara tre hundar och tänkte... Hur i helskotta sätter vi detta?

Men iaf JAG är revanschsugen och känner nästan SM-fokus på startlinjen. Vi gör vårt BÄSTASTE lopp för dagen å nollar!!

SEdan nollar Steel på sitt halsbrytande sätt och Meta å Kolon får press!!!

Som dom klarar: Ö-landslaget tar 1:a plats på 3 STRÅLANDE nollor! Gud så BRA vi var:)))) DET var en adrenalinkick!!


Lördag:

När vi nu ändå avslutat gårdagen med nolla kan vi ju likabra fortsätta och vi kör nolla i både Hopp och Agilityklassen med placering 3 å 4. Ååhh, vad skönt!! Sedan kör vi dessutom ett nollat agility-laglopp, men det blir lite fel för de andra och vi blir utan pinne.

Det avslutande hopp-lagloppet, missar jag att fånga upp Chili efter en lång tunnel vilket resulterar i en snopen vägran. Hhmm. Sorry, laget!!


Söndag:

Trötttrött efter kalaset och får helt enkelt TÄNKA mig pigg!! Funkar ju bra och vi gör en till NOLLA i Hoppklassen! Slutar på 2:a plats! Jättekul!!

I agilityklassen slår det dock slint och jag gör handlingsmässigt ett SKITLOPP och borde skämmas! Disk.


Summa:

10 lopp med 5 nollor och åtminstone 4 lopp på rad utan rivning!! Härligt!

Nu har vi 5 av 8 SM-pinnar/nollor individuellt och två av fyra med laget.

Till helgen bär det av mot västkusten för två nya tävlingsdagar.


Bilderna: Jaffa har lånat Pennys LILLA bur och viiilar... och så elaka systern Chili, fångad på bild i sitt esse. Stackars Jaffa, den enda som verkligen älskar henne, är Jennys fina Ogin!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards