anjasflock

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Anja - 9 januari 2009 15:46

Detta blir ju avigt, läs nästa blogginlägg FÖRST!!


...sen fortsätter vi med summering av 2008... nämligen:

Forts. sommaren:

Flera dagars tävlande i Karlstad är vi med på; Jag, Per och Anna-Lena. Sveriges största agilitytävling någonsin, shit vad roligt! Man får vara nöjd med bla en 5:e plats bland sådär 150 konkurrenter…

Augusti-Oktober:

Nyttiga roliga kurser för Jenny Damm och Mickis avlöser varandra. Vallning o agility, kan det bli bättre? Jag går även kurs för alltid underbara Eva Bodfäldt hos Monica Hillman i Emmaboda.

Hundkurserna rullar på, dock saknar jag fortfarande mitt planerade kurscenter…

Vi fortsätter att ha våra tjejträffar en gång i månaden, hurra!

November-December:

Chili fyller 5 år och Jaffa 1 år! Redan!!!

Vallhundklubbens grundkurs klaras av, en ny rolig erfarenhet!

Jul och nyår firas i hemmets lugna vrå, med make, hundar och en yrvaken gammal sköldpadda!

Välkommen 2009!


Av Anja - 9 januari 2009 15:35

En liten kortfattad summering av 2008...

Jan-mars:

Vintern ägnas åt massor med rehab och uppbyggnad av stackars Chili, som skadade sin has under hösten 07. Segt och trist, men hon är på väg till sitt livs form!

I januari anländer en ny liten flockmedlem: EmenEm´s Jaffa intar Bläsinge och de gamla i gården är måttligt förtjusta.

Jag inser det nödvändiga i att jobba hemifrån med mina sessioner, eftersom Jaffa är grymt åksjuk. Lillstugan konverteras till spåstuga! Det är faktiskt skönt att jobba hemma…

En av mina bästa vänner förlorar sin älskade gamla hund.

tror Han blev 13 år och har liksom alltid funnits där! Ett stort hål, är det efter honom…

April-Maj:

1:a april händer det igen… Chili skadar sig!!! En böjsena i höger baktass sträcks ut rejält, tån pekar rätt upp… Bandage och VILA! IGEN! Det känns otroligt hopplöst och ännu en gång är jag med på Jenny Damm-kurs utan hundL

Jaffa får träffa fåren några gånger och vår relation artar sig, trots otaliga bakslag och förtroende-kriser, tack vare åksjukan. Det är INTE kul, när ens lilla hund är rädd för sin matte…

Vi fortsätter att bygga på lusthuset och snaaart är det klart!

Första maj gifter vi oss, min älskade Per o jag! Mitt planerade ”tattarbröllop” på stranden regnade bort (det visste jag ju innan, man ska lite på sin intuition!) och hela huset fylls av vänner med picknickkorgar! Heeelt fantastiskt, jag trodde aldrig, att så många ville komma!
Tack våra älskade vänner, det glömmer vi aldrig!

Juni-Juli:

Jag flyttar hem hela Butik Nyfikens verksamhet. Otroligt skönt att arbeta hemifrån!
Chili blir ÄNTLIGEN åter friskförklarad och jag inser ju, att vi inte hinner toppa någon form inför det stundande SM:et på hemmaplan…

Lusthuset blir klart (Tack snälla Susanne för hjälp med gardinsyning!!) och så även utedasset, stenläggning och ännu en stenlagd uteplats… Gud vilken händig man jag har!

Sommarens absoluta höjdpunkt, är utan tvekan SM på hemmaplan! Vilken upplevelse, gud så roligt! F.ö är jag väl inte så värst nöjd med årets tävlingsinsatser, vi kan bättre!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards