anjasflock

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Anja - 7 mars 2013 09:32

Jaffa är äntligen parad!

Igår fick de till det, Key å Jaffis   Räknar jag rätt och det "tog" på första, så blir det puppisar i Bläsinge typ 8 maj! Måtte det bli så, annars kan det ju hända att valparna kommer mitt under Öland Spirar, 11-12 maj... Då är vi ju med och håller öppen trädgård, utställning å förhoppningsvis bokförsäljning hela helgen. Ojojoj!


Än så länge är det mest förfrågningar på tikar, hoppas hon klämmer ur sig en hel hög med rätt kön!! Jag har ingen direkt turordning, förutom att Lina å Robban ska ha en halvfodertik. Eftersom jag inte ska behålla ngn här hemma denna gång (??????!!) så blir det ju nästan lite min ändå och vi väljer väl lite tillsammans.

Sedan prioriteras såklart de som har får och tänker satsa på vallningen. Men självklart är det ju ok med ex. agility OCKSÅ, konstigt vore väl ännars?!   Aktiva, satsande hundmänniskor, där hunden är en självklar del av familjen och får bo inomhus är hjärtligt välkomna. Sen får ev valpköpare kallt räkna med en engagerad och frågvis uppfödare, som  vill ha massor av rapporter och se sina ungar på div träffar å sånt...


Riktiga försommarbebisar blir det, födda i Oxens tecken= Starka, stadiga, coola, trygga, grymt lojala och någe jävulskt envisa. Oxen får jobbet gjort, liksom.

Jag har förlikat mig med tanken på, att det blir lite knöligt med tävlandet i maj-juni. Snyft! Men vi satsar på att mysa, gulla, pussa valpmagar å plocka små små högar utomhus i solen. Känns som en bra deal. Längtar! 

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards