anjasflock

Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Oh shit

Av Anja - 16 januari 2009 17:09

Så var första traumat för 2009 överståndet.

Ni som läst min blogg tidigare vet vad jag menar: Jag har åter varit å SHOPPAT!!!! Ve o fasa, dessutom helt mol allena, ingen assistent med.

Stövlar och ngn slags klänning stod på listan. Varför måste alla kläder vara så... KONSTIGA nu för tiden? Kalla mig gärna hopplöst efter, men alla ser ju ut som mammakläder, eller städrockar med lite spets på... Hu.

Det blev till slut ngt svart neutralt, som kära mannen def inte kommer att tycka om. Men den döljer effektivt lilla magvalken. (Johodå, helt ensam var jag ju inte, valken bestämde sig för att följa med denna gången åxå!)


Sen var det ju det här med stövlar...

Ett par högklackade, högskaftade sådana, vill jag ha. Mkt på REA nu, bra bra! Men va fasen, jag insåg ju snart något helt NYTT med min kropp:

Valken har fått sällskap i livet; Av feta vader!!!

VAAAA???! Det går jag inte med på bara, nog för att dom kanske är lite småsladdriga å vintervita, men FETA???


Eller är förklaringen en annan? Att de allra flesta stöveldesigners är bukiga karlar med håriga ben och NOLL insikt i den svesnska kvinnans medeldiameter runt nedre delen av benet...?!


Jag lovar, min idoga stövelprovning hade till och med impat på min shoppaholic till syster! Jag höll på i minst en timme!!!

Det blev till slut en stövel, där jag med nöd å näppe kommer att få plats med ett par leggings och UTAN klack... Suck.

 Sen var pengarna slut, så det blir chips å fruktsallad till kvällsmat;)


Hundarna.

Vad finns att förtälja? Jo, två löpande bc sätter igång något hos Ellen...

Gamlan är flörtigare än kvarterets hanhundar, rena porrbruden här hemma!:P

Igår var vi duktiga, Jaffa tränade varianter på slalomallé i kombination med lite hinder, från alla upptänkliga håll o kanter. Hon verkar komma sig nu, lillsnuttan och hoppet för en framtida agilitykarriär har åter tänts!

Det är dock i vallningen hon är vassast än så länge och jag får verkligen hålla mig själv i styr, att inte träna för mycket!


Avslutar fredagskvällen med ett filmklipp (högtalare på!) som ALLTID får mig att gråta som Niagarefallet... Så fint så fint...

Trevlig helg på er alla, därute i verkligheten!


 
 
Syster-"shopaholic"

Syster-"shopaholic"

16 januari 2009 18:14

Hahahaaa... Feta vader! Rätt åt dig. Mamma-kläder?? Alla över 40 vill inte ha "tant-kläder". Mannen tycker ju bara om pumps och knytblus..! Tur min är lite up-to-date!

http://lyckobringande.blogspot.com

 
Sari

Sari

16 januari 2009 18:22

hi,hi, har samma problem som du med "feta vader" eller är det kanske muskler ;-)

Härligt att höra att Jaffa tar sig i agilityn och jag är säker på att hon kommer att bli din nya stjärna!!!

Ha en trevlig helg!!
Kram

http://www.belgarebc.se.nu

 
Sanna

Sanna

16 januari 2009 18:28

Jo vi är nog flera här från vovve.net har jag sett och en del (som jag) har även samma nick...hehe! Trevlig blogg du har!

http://sancha

 
Ingen bild

Anja & flock

16 januari 2009 18:31

Till min syster: Näädu, varken Per eller jag gillar knytblusar! HU!
Att Per däremot tänder på högklackat, är väl ingen lögn...;)

 
Pernilla & Hedda

Pernilla & Hedda

16 januari 2009 18:44

Tack för kommentaren i min blogg. :D
Ja det där med stövlar är mitt bekymmer också, brukar skylla på att jag har ridit mycket men tror tyvärr inte det är hela sanningen. ;)
Rapport kommer självklart om tävlingen! :)

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-01-11&id

 
Anna

Anna

19 januari 2009 09:07

Tror inte det är vaderna som är feta det måste vara fötterna som är små!!!! Åtminståne är det så för mig.. stövlar har jag för länge sedan gett upp det får bli andra former av skor! :-(

Har ringt dig på mob angående lagträning.. ett lagom förvirrat meddelande men men ;-)

Kanske skulle vi försöka hitta någon dag? Snön och isen bör vara borta så vi kan träna agility och vill du kan vi vara hos mig.. (lite större ytor för agilityn.. men inga får :-( )

Får har du och Caroline och jag vallag gärna utöver agilityn.. vad sägs?

Slyngelligan slår till eller nåt..

Kunde vara bra att träffas och kolla igenom vilka tävlingar som finns och vilka som vi vill anmäla till!

Kram Anna med Icka och Ting

http://www.annas-funderingar.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

19 januari 2009 12:07

Jag har utmanat dig i min blogg!

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Ingen bild

Malin, Arwen & Éowyn

19 januari 2009 20:32

Hahaha, du är för skön Anja :-)
Själv kan jag inte skylla mina trånga stövlar på några skruvade designers, de passade nämligen utmärkt för typ fem-sex år sedan. Haha, det avslöjar ju också hur ofta jag shoppar boots ;-) Men när det gäller hundprylar och andra bra-att-ha-saker, då kan jag nog mycket väl klassas som shopaholic ;-)

Tack för kvällens skratt och kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 16 februari 2017 10:40

12-14 maj är det dax igen! Välkomna till öland och såklart Bläsinge bygata på vårfest. Här hemma håller vi som vanligt Öppen trädgård, med både fiskdamm, sköldpaddsdamm och lilla gölen, full av grodyngel. Här finns även kryddgård, stenläggningar, l...

Av Anja - 23 september 2016 14:26

Konstnatten fredag den 30 september kl. 19-24: Nattvandring i dammträdgården. Medtag gärna ficklampa! Vi bjuder på en mysig rundtur bland dammarna i skenet av marchaller och ljusslingor.   Lördag den 1 okt håller vi Öppen Höstträdgård...

Av Anja - 18 juni 2016 09:31

Välkomna till Bläsinge bygata och Norra Möckleby på öppna trädgårdar, konst och konsthantverk! Självklart håller även jag öppet, med trädgårdsinspiration, betongkrumelurer, dammar mm. Vi hade massor av besökare under Spirar-dagarna, så jätteroligt....

Av Anja - 25 maj 2016 19:30

Ja hej å hå, nu är det dax igen..... Jag trädgårderar och gjuter betongkrumelurer för glatta livet. Försöker passa in hunderi och valpbestyr samtidigt. Så roligt och så självpåtaget jobbigt! Puh!   Varmt välkomna till Bläsinge 27-29 maj! Här är f...

Av Anja - 21 januari 2016 14:28

Det har varit ett händelserikt trädgårdsår och tack vare en engagerad och händig man, har vi genomfört ett par drömprojekt! Per byggde färdigt det nya staketet mot vägen och en ny gånggrind. Himmel så bra det blev!!     Innan Öland Spirar, bestämd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards